اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

رعایت کیفیت در ساختمان‌سازی سبب کاهش هزینه‌‌ها میشود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: رعایت کیفیت در ساختمان سازی سبب کاهش هزینه‌‌ها در بسیاری از بخش‌ها میشود.

رعایت کیفیت در ساختمان‌سازی سبب کاهش هزینه‌‌ها میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیاکبر شعبانیفرد در همایش شهرداران استان مرکزی اظهار داشت: هر چه در ساخت و ساز مسکن به کیفیت مصالح و اصول ساختمان‌سازی بیشتر توجه شود بدون شک در هزینه‌های آتی تعمیر و بهسازی، طول عمر و حتی هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.
وی تصریح کرد: قانون نهایی نظام مهندسی و کنترل ساختمان در  سال 1374 مورد تصویب قرار گرفت و برای اجرا به تمام استان‌ها ابلاغ شد که باید این قانون به صورت کامل اجرایی شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان ملل ایران یکی از 15 کشور حادثه‌خیز جهان شناخته شده است، افزود: احتمال وقوع بیش از 90 درصد از حوادث کشف شده جهان در ایران وجود دارد که یکی از راه‌کارهای مقابله با این حوادث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها است.
شعبانیفرد گفت: مقاوم‌سازی منازل به ویژه در مناطق روستایی در کاهش خسارت‌های مادی و جانی ناشی از حوادث نقش موثری دارد که باید به عنوان یک ضرورت به آن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه به منظور ساخت کوچکترین نقطه در یک کشور سرمایه‌های بسیار هنگفتی هزینه میشود، ادامه داد: متاسفانه وقوع حوادث در یک نقطه چندین ‌برابر هزینه‌های انجام شده خسارت به بار میآورد که این مسئله اهمیت مقاوم‌سازی و پرداختن به امور پیشگیرانه را دو چندان میکند.
به گفته وی توجه به کیفیت موجب افزایش ضریب ایمنی در حوادث میشود که میطلبد در هنگام ساخت ‌و سازها این مهم مورد توجه قرار گیرد.   
استاندار مرکزی گفت: استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت در هنگام ساخت و ساز نقش موثری در کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث دارد که باید ناظرین نظام مهندسی به صورت جدی به این مورد توجه کنند.
شعبانیفرد یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر استفاده از مصالح مرغوب در ساخت ‌و ساز‌ها و یا آسفالت خیابان‌ها و معابر کم‌تر مورد توجه قرار میگیرد که استفاده از این نوع مصالح در آینده افزایش هزینه‌ها را به دنبال دارد.
وی تاکید کرد: زیبا‌سازی شهر موجب افزایش سرمایه‌گذاری میشود و سرمایه‌گذاری نیز به دنبال خود افزایش اشتغال، رفع بیکاری و فقر را به دنبال دارد.
استاندار مرکزی بیان کرد: عدم استفاده از مصالح خوب به معماری، مبلمان و زیبایی شهر آسیب میرساند که ضروری است د این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی نباید تنها رسالت خود را محدود به نظارت بر پروژه‌ها کند، بلکه باید برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای فرهنگ‌‌سازی و آشناسازی مردم را در دستور کار خود قرار دهد.
شعبانیفرد با اشاره به قانون نظام ‌مهندسی بیان کرد: اجرای این قانون یکی از انتظارات مردم از نظام قانون‌گذاری کشور است که از جایگاه‌ ویژه‌‌ای برخوردار است.
وی عدم تکمین به این قانون را خلاف شرع دانست و تصریح کرد: در کشور ما به دلیل عدم رعایت اصول فنی و مهندسی عمر اکثر ساختمان‌ها کمتر از 30 سال است.
وی افزود: این در حالی است که عمر ساختمان در کشورهای اروپایی چندین ‌برابر عمر ساختمان در ایران است که یکی از دلایل آن رعایت اصول ساختمان‌سازی در این کشورهاست.
 استاندار مرکزی تقویت و توسعه فرهنگ ‌اسلامی در معماری و شهرسازی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و...  را از مهم‌ترین ویژگیهای این قانون برشمرد.
شعبانیفرد گفت: بر اساس قانون شهرداریها موظف هستند در زمان صدور پروانه ساختمان، شهروندان را با مفاد این قانون آشنا کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول