اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

ساختمان‌سازی از حالت سنتی خارج شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: ساختمان‌سازی در کشور باید از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتیسازی حرکت کند تا ساختمان‌هایی سبک و مقاوم احداث شود.

ساختمان‌سازی از حالت سنتی خارج شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت اظهار داشت: در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معماری و فناوریهای نوین ساختمان، انواع و اقسام مصالح پیش‌ساخته، قطعات سبک و تزییناتی ساختمان دیده میشود اما سازندگان این قطعات باید از هنر معماری اصیل اصفهان الهام گرفته و ابتکاراتی به خرج دهند.
وی با اشاره به اینکه باید در کنار تکنولوژی ساختمان، رویکرد هنر معماری را نیز در این نمایشگاه تقویت کرد، افزود: اصفهان در بخش معماری اسلامی، صاحب سبک است و به همین دلیل کارخانجات و شرکت‌هایی که در استان مستقر هستند، باید نمونه‌های تولیدی خود را با الهام از معماری گذشته اصفهان تلفیق کرده و سبکهای جدید و سنتی را در کنار یکدیگر قرار دهیم.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه قطعات پیش‌ساخته زمینه ترکیب با هنر معماری اصیل اصفهان را دارند، تصریح کرد: البته این کار نباید تقلید صرف از معماری گذشته باشد بلکه باید نیاز امروز را نیز پاسخ دهد.
وی به وجود تنوع محصولات ارایه شده در این نمایشگاه در بخش‌های مختلف صنعت ساختمان اشاره کرد و بیان داشت: ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بازدید مهندسان، انبوه‌سازان و دست‌اندرکاران ساخت‌و‌ساز است تا با مصالح نوین آشنا شده و ایده بگیرند.
صمصام شریعت ادامه داد: ساختمان‌سازی در کشور باید از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتیسازی حرکت کند تا ساخت بناهایی با هدر رفت انرژی بالا و دارای وزن مرده زیاد، متوقف شده و ساختمان‌هایی سبک و مقاوم احداث شود.
 وی بیان داشت: دانشگاه‌های ما نیز باید به جای تشویق دانشجویان به الگوبرداری از نمونه‌های معماری دیگر کشورها، هنر معماری خودمان را رواج دهند، زیرا که این سبک معماری با اقلیم و فرهنگ کشور ما منطبق است. 
معاون عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: در این زمینه نقش نهادهایی مانند استانداری و شهرداری نیز نقش مؤثری است اما دانشگاه‌ها، مجموعه‌های صنفی و سازمان‌های نظام مهندسی اثرگذاری بیشتری دارند.
وی با بیان اینکه مردم بر موضوعات سیمای شهری و زیباسازی شهر حساس شده‌اند، گفت: در حال حاضر به محض دیدن یک نمای خراب، سازمان‌های مردم نهاد اطلاع‌رسانی کرده و مردم حساسیت نشان میدهند که در بسیاری از موارد به اصلاح آن مورد منجر میشود.
صمصام شریعت اظهار داشت: پیش از این حتی نماهای مشرف به گذر هم رعایت نمیشد و مردم اعتراضی نداشتند اما اکنون نسبت به نمای پشت‌بام‌ها نیز بیتفاوت نیستند. 
وی به بالا بودن قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: قیمت سنگ مصنوعی بالاتر از سنگ طبیعی است در حالی که باید عکس این موضوع وجود داشته باشد تا مردم نسبت به خرید مصنوعات ترغیب شده و معادن و محیط زیست کمتر مورد برداشت و تخریب قرار گیرد اما در حال حاضر این رقابت قیمتی بر عکس است.
به گزارش فارس، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معماری و فناوریهای نوین ساختمان با حضور 150 مشارکت کننده، 15 شهریورماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان آغاز به کار کرد و تا 19 شهریور ماه ادامه دارد. 
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول