اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار اردبیل تاکید کرد؛

استفاده از معماری بومی و اسلامی در ساختمان سازی

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل بر استفاده از معماری بومی و اسلامی در ساخت و سازهای شهری اردبیل تاکید کرد.

استفاده از معماری بومی و اسلامی در ساختمان سازی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در جلسه اتاق فکر شهرداری اردبیل اظهار داشت: پرداختن به این وجه از معماری از دیرباز در اردبیل مورد تاکید بوده که باید با تمام توان در این راستا گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه همه شهروندان ایجاب می‌کند تا برای ساختن شهری در شان تاریخ اردبیل تلاش کنند، تصریح کرد: اردبیل مهد تمدن دینی و اسلامی بوده که در سده‌های گذشته مورد الگو و اقتباس دیگر شهرها به شمار می‌آمده که تلاش برای حفظ این الگو باید در راس امورات مسئولان شهری قرار گیرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسیدن به این نقطه از معماری نیازمند همفکری و همدلی همه دلسوزان شهری است، ادامه داد: اتاق فکر شهرداری اردبیل با هدف استفاده از تجارب سازنده صاحبان اندیشه و استخراج ایده‌های خلاقانه برای ایجاد شهری سالم‌تر و آبادتر راه‌اندازی شده است که هم‌اندیشی با کارشناسان رشته‌های مرتبط گامی مهم و بزرگ در راستای اداره هر چه بهتر شهر می‌تواند باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه کارشناس میراث فرهنگی اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه حفظ بناهای تاریخی در اردبیل در دستور کار میراث فرهنگی است، تصریح کرد: گسترش شتابان اردبیل در دو دهه گذشته توأم با مشکلات و ناهنجاری‌هایی بوده که حل آنها تنها با همکاری تمام دستگاه‌های متولی امورات شهری و مشارکت خود مردم اردبیل امکانپذیر است.
بیوک جامعی یادآور شد؛ احیای بافت تاریخی و قدیمی اردبیل، حل مشکل ترافیک و استفاده از معماری بومی و اسلامی در ساخت و سازها از جمله اولویت‌هایی است که نیازمند توجه جدی هستند و در این میان تشکیل اتاق فکری برای اداره هر چه بهتر شهر اقدامی درخور تحسین محسوب می‌شود.
این کارشناس تاریخ و سنن اردبیل تصریح کرد: بافت تاریخی اردبیل در هسته مرکزی شهر به مثابه قلب تپنده هویت شهری است که اگر به حال خود رها شود معضلات اجتماعی و فرهنگی جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
نماینده شورای اسلامی شهر در اتاق فکر شهرداری اردبیل هم در این نشست اظهار داشت: اعضای شورای شهر اردبیل از هرگونه طرح و پیشنهاد شهروندان در خصوص مشکلات شهری استقبال می‌کنند.
نادر فرزانه بیان داشت: در چند سال گذشته اغلب مراجعات مردمی به شورای شهر اردبیل صرفا برای درخواست هبه و اخذ تخفیف در عوارض شهرداری و صدور پروانه بوده است و متأسفانه کمتر کسی برای طرح پیشنهادات سازنده به شورا مراجعه کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تقویت حس مسؤلیت‌پذیری شهروندان، اصلاح تابلوهای راهنمایی سطح شهر، لزوم برخورد مناسب با سرمایه‌گذاران، ارتقای فرهنگ شهرنشینی و ترافیک، توجه جدی به شادابی و نشاط فضای شهری و تلاش برای ایجاد پارک‌ها و باغ‌های بزرگ در اردبیل از جمله اولویت‌های پیشنهادی اعضای جلسه برای بحث و بررسی بیشتر در کارگروه‌های تخصصی بود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول