اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال اقتصادی:

مجلسی‌ها قانون رفع موانع تولید را تصویب کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: گسترش تولید ملی به تصویب قانون رفع موانع تولید نیاز دارد و نمایندگان مجلس باید برای تحقق شعار سال جاری این قانون را تصویب کنند.

مجلسی‌ها قانون رفع موانع تولید را تصویب کنند

محمدرضا برکتین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سازمان‌ها و تمامی اقشار مختلف جامعه باید در راستای تحقق تولید ملی حرکت کنند، اظهار داشت: گسترش تولید ملی با آمال، آرزو و خواست دل تحقق نمی‌یابد بلکه باید عوامل بازدارنده را شناسایی و کاهش داده و در مقابل تسهیل‌کننده‌ها را افزایش بدهیم.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها، مسائل و مشکلات موجود، صنعت کشور را به مرز خطر برده و تعدادی از واحد‌های تولیدی را به مرز تعطیلی کشانده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در جامعه یکی از شاخص‌های اصلی تولیدکنندگان است، تصریح کرد: بهره بانکی باید برای تولیدکنندگان کاهش یابد و مسئولان باید با اختصاص امتیاز‌‌هایی برای این افراد نسبت به گسترش تولید ملی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی برای گسترش تولید ملی به بسته‌های تشویقی و حمایتی نیاز دارند، افزود: عملکرد واحد‌های تولیدی باید براساس شاخص‌های مختلف و به ویژه اشتغال ایجاد شده توسط آن سنجیده شود و برای آنها امتیاز‌هایی در نظر گرفته شود.

برکتین با اشاره به اینکه اداره اقتصاد و دارایی باید در سال تولید از فعالان اقتصادی که تولید خود را گسترش می‌دهند، حمایت کند، بیان داشت: تأمین اجتماعی نیز باید بسته‌های حمایتی و تشویقی را برای گسترش تولید ملی به کار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای گسترش تولید ملی باید شرایطی ایجاد شود که تولیدکنندگان برای گسترش تولید خود رغبت پیدا کنند، ادامه داد: فشار‌های داخلی باید از روی تولیدکنندگان برداشته شود و در سال گذشته بنگاه‌های اقتصادی بالا‌ترین فشار‌ها را از سوی اداره اقتصاد و دارایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها داشته‌اند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اشاره به اینکه در صورتی که در مسیر تولید مزیت ایجاد شود، بنگاه‌های اقتصادی به سوی گسترش تولید ملی حرکت می‌کنند، گفت: گسترش تولید ملی به تصویب قانون رفع موانع تولید نیاز دارد و نمایندگان مجلس باید برای تحقق شعار سال جاری این قانون را تصویب کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید با سیاست‌گذاری نسبت به تولید ملی اقدام کند، اظهار داشت: در صورتی که مزیتی برای حمایت از تولید ملی ایجاد نشود مردم به سوی گسترش تولید ملی حرکت نمی‌کنند.

برکتین با اشاره به اینکه قفل‌های زده شده به پای تولید از جمله واردات بی‌رویه و محدود شدن تبادلات بین‌المللی باید برداشته شود، تأکید کرد: دولت باید با حمایت از تولید‌کنندگان این قفل‌ها را کنار بزند و تولید ملی را گسترش دهد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول