اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

برگزاری سمینار آموزشی نقش زن در تولید ملی در یاسوج

خبرگزاری فارس: به همت امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد سمینار آموزشی نقش زن در تولید ملی در یاسوج برگزار شد.

برگزاری سمینار آموزشی نقش زن در تولید ملی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط‌ عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، لیلا زاده‌باقری امروز در سمینار آموزشی نقش زن در افزایش "تولید ملی" در یاسوج اظهار کرد: زنان که می‌توان از آنها به عنوان نیروی عمده برای ایجاد تحول در عرصه اقتصاد ملی یاد کرد به دو طریق بر اقتصاد ملی تاثیر می‌گذارند.

وی بیان کرد: ابتدا به صورت مستقیم با روی آوردن به فعالیت‌های تولیدی و دوم به صورت غیر مستقیم با پرورش فرزندانی خلاق و کارآمد و فراهم کردن محیطی مساعد در خانه برای همسر و فرزندان و دادن روحیه برای بالا بردن کیفیت کار و تلاش و فعالیت‌ها موثر هستند.

زاده‌باقری تصریح کرد: زنان نقش مهم دیگری در حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارند و آن خریداری کالاهای ایرانی است که با این کار چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آورند و یک گام در جهت اعتلاء و سر بلندی ایران اسلامی برمی‌دارند.

وی یادآور شد: افزایش تولید در یک کشور باعث افزایش و رشد صادرات می‌شود و خود این افزایش سبب رشد درآمد عمومی شده و در نتیجه رشد علم، صنعت و رفاه مردم را در پی خواهد داشت.

به گفته زاده‌باقری آنچه که در تولید مهم و تاثیر‌گذار است نیروی انسانی بوده چراکه نیروی انسانی متخصص و ماهر سبب افزایش تولید ملی می‌شود، از این رو با زنان می‌توانند پیشتاز حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باشند.

وی ادامه داد: یکی از معیارهای توسعه یافتگی تولید ملی است که یک شاخص بسیار مهم و معیار پیشرفته در هر کشوری است و تولید یعنی رونق بخشیدن به حرکت توسعه پایدار، گام برداشتن در مسیر خودکفایی، استقلال و آبادانی و در نهایت به شکوفایی و پویایی اقتصاد و کشور می‌انجامد.

این مسئول گفت: این سمینار را برگزار کردیم تا بدانیم زنان چقدر در تولید ملی می‌توانند مشارکت داشته باشند و چگونه می‌توانند آن را افزایش دهند و چطور می‌توان این نقش را پررنگ‌تر کرد.

به گفته زاده‌باقری این سمینار با مدیریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی ‌(ره)، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، جهاد کشاورزی، اداره تعاون روستایی، اداره ورزش و جوانان، اداره صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

در این سمینار 210 زن برتر استانی حضور داشتند و در پایان هم از 16 زن برتر کشوری استان و استانی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول