اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان:

منابع انسانی مهم‌ترین عامل تولید هر کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان گفت: یکی از مهم‌ترین تولیدات در هر کشوری، تولیدات منابع انسانی و فکری است که این منابع در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند.

منابع انسانی مهم‌ترین عامل تولید هر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدرضا ناظری‌زاده شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره سفره‌های هفت سین خلاقانه کرمان اظهار کرد: امروزه عصر خلاقیت و نوآوری است که باید با توجه به این شرایط، جایگاه ویژه‌ای برای رشد دانش‌آموزان خلاق و با استعداد قائل شویم و یکی از دلایل نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری این است که جامعه جهانی نیاز به انسان‌های خلاق و نوآور دارد.

وی افزود: امیدواریم در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، تلاش مدیران و معلمان در آموزش و پرورش نیز منجر به افزایش تولید ملی به ویژه در حوزه علم شود.

ناظری‌زاده تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تولیدات هر کشوری، منابع انسانی و فکری است که این منابع در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه چرخ‌های صنعت و پیشرفت صنعتی ما با سرعت بیشتری بچرخد و کار و سرمایه ما بیشتر شود به خلاقیت و نوآوری نیاز داریم و افراد خلاق و نوآور قلب درآمدزایی، صنعت و کارخانه‌های هر کشور هستند.

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان بیان کرد: مدیران مدرسه و اولیای دانش‌آموزان باید استعدادهای خلاقانه را رهبری کرده و از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش است که با تلاش در این زمینه بستر بروز و ظهور استعدادهای افراد را فراهم کند.

وی گفت: در مدرسه‌ها زمینه برای تبدیل خلاقیت دانش‌آموزان به نوآوری فراهم شود، از آنها حمایت می‌کنیم و وظیفه پژوهشکده و پژوهش سراها حمایت اجرای طرح‌های نو است.

ناظری‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 400 دانش‌آموز در پژوهشکده و پژوهش‌سراهای کرمان ایده‌های خود را پیاده می‌کنند و کسانی که ایده‌ها و افکار نو دارند به این مراکز مراجعه کنند تا حمایت شده و طرح‌های خود را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به دومین جشنواره سفره‌های هفت‌سین خلاقانه در کرمان اظهار داشت: 30 سهمیه برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود که به دلیل استقبال زیاد به 50 سفره افزایش یافت و سفره‌های برگزیده طی سه مرحله داوری انتخاب شدند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول