اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

29 فروردین

نخستین دوره آموزشی تولید ملی در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: 29 فروردین‌ماه نخستین دوره آموزشی تولید ملی با بهره‌گیری از سیستم مدیریت فراگیر ملی برای نخستین بار در کشور در همدان برگزار می‌شود.

نخستین دوره آموزشی تولید ملی در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری ظهر امروز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در برش استانی می‌توان در مرحله نخست به سه محور اصلی سیاست هدایتی، سیاست حمایتی و سیاست نظارتی در بخش دولت به منظور حمایت از تولید داخلی و کار و سرمایه ایرانی توجه کرد.

وی افزود: در مرحله دوم باید بومی شدن کشاورزی و صنعت و اهمیت به تولید باکیفیت و مشتری‌مداری و در بخش مردمی، فرهنگ‌سازی در جامعه به منظور مصرف تولیدات داخلی از موارد مهمی است که با چیدمان مناسب آنها می‌توانیم بستر فعالیت مطلوبی را تدوین کرده و به خواسته‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان خاطرنشان کرد: در بخش سیاست‌های هدایتی یکی از درخواست‌های ضروری برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در کشور معرفی مزیت‌های نسبی شناسایی و ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری و معرفی آن به مردم است.

وی بیان کرد: تاکنون در کشور بانک آمار و اطلاعات بهنگامی که بتواند ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و ارائه دهد وجود ندارد و اکثر متقاضیان صنعت باید خود برای اجرای طرح‌ها ایده داده و برنامه منسجمی در این باره وجود ندارد، بنابراین خلق مزیت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت می‌تواند در محور سیاست‌های هدایتی قرار گیرد.

تیموری ادامه داد: هدایت دانشگاه‌ها به سمت تدریس علوم کاربردی به منظور یافتن حلقه گمشده بین دانشگاه و صنعت و حرکت به سمت تکنیک ذخیره تولید در کشور و کسب حداکثر ارزش افزوده در تولیدات می‌تواند ما را در احقاق هر چه بیشتر دستیابی به اهداف نامگذاری سال یاری کند.

وی تصریح کرد: در بخش سیاست‌های حمایتی می‌توان با خروج بخش دولتی از بنگاه‌داری بخش خصوصی، تأمین اعتبارات ریالی و ارزی در قالب تسهیلات مالی با کمترین نرخ سود و کارمزد و حمایت از منابع مالی ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به سمت تولید می‌تواند باعث افزایش کیفیت محصولات تولیدی و کاهش قیمت‌های داخلی را فراهم کند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان اذعان کرد: نظارت بر قیمت‌ها و تولیدات زیرزمینی خارج از عرضه اقتصاد، نظارت بر رعایت استاندارها و کیفیت محصولات تولیدی و برخورد قاطع با پدیده خطرناک قاچاق از مواردی است که در محور نظارتی دولت قرار دارد.

وی افزود: در طی سال گذشته 18 تدوین استاندارد ملی انجام شده و 939 واحد تولیدی استان مورد بازدید فنی قرار گرفته و بازرسی 50 واحد خدماتی و بازدید از یک هزار و 15 نازل عرضه سوخت انجام شده است.

تیموری بیان کرد: در سال گذشته از یک هزار و 784 تولید استان نمونه‌برداری و مورد آزمون و ارزیابی قرار گرفته و 3 هزار و 68 آزمون نیز بر روی وسایل سنجش سبک در استان انجام و 9 هزار و 922 نفر ساعت مسئولان کنترل کیفیت تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش نظارت بر اجرای طرح طه، 406 نمونه از بازار خریداری شد و مورد بررسی قرار گرفت و یک هزار و 400 بازرسی نیز از اصناف انجام شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان افزود: در استان یک هزار و 475 واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد که 860 واحد آن مشمول قانون جدید هستند که 224 بازرسی از این واحدها انجام شده است.

وی اظهار کرد: در بخش حقوقی یک هزار و 158 پرونده به دادگاه معرفی شده که از این تعداد برای 400 پرونده در دادیاری مجرمیت صادر شده، 150 پرونده در دادگاه نخستین صدور رأی شده و 150 پرونده نیز در بخش تجدید نظر قرار دارد که از این تعداد 270 مورد جریمه نقدی به ارزش 420 میلیون ریال انجام شده است.

تیموری در پایان گفت: از پرونده‌های موجود 30 حکم حبس به مدت سه تا شش ماه برای متخطیان صادر و  محصولات تولید شده در استان نیز طبقه‌بندی کیفیتی شده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول