اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان:

توسل به معنویت راه بازگشت انسان به خود است

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: توسل به معنویت راه بازگشت بشر به انسانیت خود است.

توسل به معنویت راه بازگشت انسان به خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدسعید صفوی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن به میزبانی شهرستان ایجرود اظهار کرد: ضمن حفظ و قرائت قرآن کریم باید در آیات قرآن کریم تدبر کرده و با تمسک به قرآن زندگی کنیم و زندگی با قرآن داشته باشیم.

وی دوران کنونی بشریت را دوران جاهلیت مدرن عنوان کرد و ادامه داد: بشر با همه پیشرفت‌ها به خطرناک‌ترین موجود جهان هستی تبدیل شده و هر روز بر مصیبت‌های او افزوده می‌شود که ریشه و عامل اصلی آن خالی شدن جهان از معنویت و دوری انسان‌ها از هویت و اصل است که ریشه آن هم خدا فراموشی است و هر کسی خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده است.

معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به آیات قرآن در چنین عصر و فضایی چاره بشریت برای برون رفت از این وضعیت و موقعیت، بازگشت به خویشتن خویش است.

وی اضافه کرد: تنها راه علاج و نجات کره خاکی در دنیای کنونی بازگشت انسان به عنوان خلیفه خدا در زمین، توسل به معنویت است که بهترین و والاترین ظرفیت قرآن کریم کلام خداوند است که بشریت با تفکر و تعمق در آن می‌تواند به سعادت واقعی رهنمون شود.

صفوی نبود فکر بین انسان‌ها را یکی از معضلات کنونی جامعه عنوان کرد و غفلت از تفکر و فقدان آن را به کویر و برهوتی تشبیه کرد که روز به روز در حال گسترش است.

در ادامه این مراسم سرپرست دانشگاه پیام نور واحد ایجرود گفت: در برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان زنجان همه ادارات این شهرستان سهیم بودند.

نبی‌الله محمدی اظهار داشت: برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری در استان کرمانشاه که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود، اعزام می‌شوند.

وی همکاری در برگزاری مسابقات قرآن را حمایت از قرآن کریم عنوان کرد و از ادارات شهرستان ایجرود در برگزاری مسابقات تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور واحد ایجرود اضافه کرد: فرمانداری، بخشداری، فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، شهرداری، شورای شهر و اداره آب و برق شهرستان ایجرود در برگزاری شایسته این مسابقات با دانشگاه پیام نور همکاری کردند.

در پایان مراسم نیز از برگزیدگان مسابقات و مسئولانی که در برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن همکاری داشتند تقدیر شد.

لازم به ذکر است، پخش کلیپ، شعرخوانی توسط خیر دانشگاه‌ساز، اجرای تواشیح، تقدیر نخبگان و برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه این مسابقات بود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول