اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در همدان صورت می‌پذیرد

برگزاری بیست‌وهفتمین جشنواره مسابقات قرآن دانشجویان منطقه 2 کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا از برگزاری بیست ‌و هفتمین جشنواره مسابقات قرآن دانشجویان منطقه 2 کشور در روز‌های 29، 30 و 31 فروردین‌ماه جاری خبر داد.

برگزاری بیست‌وهفتمین جشنواره مسابقات قرآن دانشجویان منطقه 2 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین رضوان ظهر امروز شنبه، در جمع خبرنگاران در همدان از برگزاری  بیست و هفتمین جشنواره مسابقات قرآن کریم دانشجویان منطقه 2 کشور، خبر داد و با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به مفاهیم اعتقادی و قرآنی در جامعه، اظهار کرد: در ارتباط با افزایش بینش قرآنی دانشجویان، همه دانشگاه‌ها برنامه‌های مشخصی دارند که دانشگاه بوعلی سینا نیز میزبان این مسابقه است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از داوران استانی دارای مجوز از دارالقرآن سازمان تبلیغات بهره گرفته شده است، گفت: این مسابقه در دو بخش مسابقات شفاهی شامل حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و بخش مسابقات کتبی شامل فرازهای قرآن و عترت، دیدگاه و سیره معصومین(ع)، مفاهیم قرآنی و قرآن‌شناسی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه بیست‌وهفتمین جشنواره مسابقات قرآن کریم از 29 فروردین آغاز شده و تا 31 فروردین ماه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش بر این است که در کنار آموزش‌های علمی، آموزش‌های اعتقادی و قرآنی نیز برای دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان برگزیده 23 دانشگاه از 10 استان در این مسابقات حضور دارند، عنوان کرد: 166 شرکت‌کننده پسر و 192 شرکت‌کننده نیز دختر هستند.

رضوان با بیان اینکه شعار بیست‌وهفتمین جشنواره مسابقات قرآن کریم، "قرآن، کتاب بیداری"، است، اظهار کرد: دانشگاه بوعلی در سال جاری در ترم جاری فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های اعتقادی در نظر شده که جشنواره مسابقات قرآنی از جمله آن است.

وی به برگزاری همایش تخصصی نهج‌البلاغه در نوزدهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا اشاره کرد و افزود: این همایش در هشت رشته تخصصی به صورت کشوری برگزار خواهد شد و مقالات برگزیده نیز همانند سال گذشته در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در پایان ابراز داشت: انتظار ما از اصحاب رسانه استان همدان این است که به عنوان نهاد پیشرو در زمینه انعکاس اخبار جشنواره مسابقات قرآنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول