اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ساری:

15 هزار واحد مسکونی در روستاهای ساری مقاوم‌سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن ساری گفت: تاکنون 15 هزار واحد مسکونی برای مقاوم‌سازی به بانک‌های مازندران معرفی شدند.

15 هزار واحد مسکونی در روستاهای ساری مقاوم‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامعلی لقمانپور بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح واحد مسکن و اعطای سند مالکیت روستایی که در بخش مرکزی شهرستان ساری انجام شد با بیان اینکه مقاوم‌سازی مسکن روستای در دولت نهم و دهم مورد توجه دولت قرار گرفت، اظهار داشت: 8 هزار و 802 واحد مسکن روستایی و اعطای 11 هزار و100 فقره سند مالکیت روستایی در سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و به فرمان امام راحل در 21 فروردین 58 تشکیل شد.

این مسئول با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بنیاد مسکن ساخت‌وساز مسکن محرومان جامعه در سطح کشور بوده است، تصریح کرد: با درایتی که بنیاد مسکن از خود نشان داد وظایفی از قبیل بازسازی مناطق جنگی، بازسازی مناطق حادثه‌خیز، اجرای طرح‌های هادی، اعطای وام‌های تسهیلات قرض‌الحسنه، ساخت مسکن روستایی، احداث مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر و اعطای سند مالکیت از فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شود.

لقمانپور به ایجاد دفاتر فنی و مهندسی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: با افزایش ساخت‌وساز مسکن روستایی، این مسئله به سمت مقاوم‌سازی سوق داده می‌شوند.

وی مطالعات طرح هادی روستایی را به منظور جلوگیری از تخریب اراضی مستعد کشاورزی دانست و یادآور شد: برای استفاده بهینه از اراضی موجود در روستاها و کاربری‌های مختلف تاکنون 120 روستای بالای 100 خانوار مورد مطالعه طرح هادی قرار گرفتند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ساری اظهار داشت: تاکنون 70 روستای شهرستان ساری در فاز یک و دو به منظور اجرای طرح هادی و تعریض شبکه‌های معابر و دفع آب‌های سطحی فعالیت خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی بنیاد مسکن، اداره ثبت و شورای روستا و دهیاری‌ها 40 روستای شهرستان ساری به تعداد  11 هزار و 150 فقره سند مالکیت روستایی صادر شد.

لقمانپور با اشاره به اینکه ساخت و ساز روستایی از حالت سنتی به سمت مقاوم‌سازی سوق داده شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون 15 هزار واحد مسکونی برای مقاوم‌سازی به بانک‌ها معرفی شدند.

وی آخرین ماموریت بنیاد مسکن را فعالیت در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مسکن مهر اعلام کرد و گفت: در شهرهایی که جمعیت کمتر از 25 هزار نفر باشد مسکن مهر انجام می‌شود که در این بخش 55 واحد مسکونی احداث و به بهره‌برداری رسیده است و تعدادی نیز به صورت انبوه‌سازی در حال ساخت است.

وی به واحدهای مسکن خودمالکی روستایی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی تسهیلات اعطا کرد.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته 2هزار و 500 واحد مسکن روستایی از تسهیلات بنیاد مسکن بهره‌مند شدند.

لقمانپور به اجرای 47 پروژه طرح هادی در روستاهای شهرستان ساری اشاره کرد و اذعان داشت: 4 میلیارد و 490 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی روستای تخصیص یافت.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول