اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان اعلام کرد

ساخت 4151 واحد مسکن شهری در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن استان کرمان تاکنون 4 هزار و 151 واحد مسکن شهری ساخته شده است.

ساخت 4151 واحد مسکن شهری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان عبدالحسین حجتی پیش از ظهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد که تا امروز فعالیت‌های زیادی را در سطح کشور و به تبع در استان کرمان انجام داده است.

وی افزود: فعالیت بنیاد مسکن در سه حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و روستایی است که در زمینه مسکن شهری نسبت به ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهرها در راستای سیاست‌های دولت و همچنین مدیریت و نظارت بر تسهیلات مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر کار انجام می‌دهد.

حجتی تصریح کرد: فعالیت دیگر این نهاد عمران روستایی است که تهیه طرح‌های هادی روستایی، اجرای این طرح‌ها، صدور اسناد املاک روستایی، تملک، تفکیک و واگذاری زمین در روستاها از جمله فعالیت‌های این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن کار مدیریت، نظارت و کنترل بازسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی و همچنین پرداخت تسهیلات برای ساخت و سازهای خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی در بخش مسکن روستایی را به عهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان داشت: از سال 84 تاکنون 140 هزار واحد مسکونی روستایی در قالب پرداخت تسهیلات بهسازی آغاز شده که 85 هزار واحد از این تعداد اتمام و مابقی در مراحل مختلف انجام کار است.

وی تصریح کرد: 4 هزار و 151 واحد مسکن شهری از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن استان کرمان ساخته شده و 7 هزار و 575 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در حال ساخت است که کار ساخت 4 هزار و 500 واحد از این تعداد تمام شده است.

حجتی گفت: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تاکنون در یک هزار و 483 روستا طرح هادی روستایی تهیه و در 523 روستا این طرح انجام شده است.

وی افزود: تا سال قبل تهیه طرح هادی روستایی در روستاهای بالای 50 خانوار انجام می‌شد که در سال جاری روستاهای بالای 20 خانوار نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.

حجتی با اشاره به اینکه اعتبار اجرای طرح هادی روستایی در سال گذشته افزایش چهار برابری داشت، عنوان کرد: در سال 89 اعتبار این طرح در استان کرمان 8 میلیارد تومان بود که در سال گذشته 32 میلیارد تومان در این زمینه اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 118 هزار جلد سند املاک روستایی از ابتدای فعالیت تاکنون با همکاری ثبت اسناد در استان صادر شده و 46 هزار قطعه زمین در روستاهای استان تفکیک و واگذاری شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول