اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2200 خانوار مرندی بهره‌مند می‌شوند

حل مشکل آب شرب مسکن مهر مرند تا آخر اردیبهشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از حل مشکل آب شرب مسکن مهر مرند تا آخر اردیبهشت سال‌ جاری خبر داد.

حل مشکل آب شرب مسکن مهر مرند تا آخر اردیبهشت

رضا پوررجب امروز در حاشیه نشست حل مشکلات مسکن مهر مرند با مسئولان و مجریان شهرک میلاد در فرمانداری شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند گفت: برای مسکن مهر شهر مرند 20 کیلومتر شبکه توزیع آب، سه کیلومتر خط انتقال آب، مخزن 2 هزار و 500 مترمکعبی و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 10 لیتر ثانیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای شبکه توزیع آب مسکن مهر مرند یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: با بهره‌برداری از شبکه توزیع آب مسکن مهر مرند تا آخر اردیبهشت، 2 هزار و 200 خانوار ( انشعاب) از اب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند می‌شوند.

پوررجب همچنین از اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر شهر مرند تا آخر شهریور ماه امسال و تحول عظیم در این منطقه خوش آب و هوا خبر داد و گفت: برای طرح جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر شهر مرند 14 کیلومتر طرجح جمع‌آوری فاضلاب با هفت کیلومتر خط انتقال در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای طرح جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر مرند 2 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه می‌شود.

لوله‌گذاری فاضلاب در 8500 کیلومتر در 17 شهر آذربایجان‌شرقی

وی ادامه داد: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تنها شرکتی است که در 17 شهر آن طرح‌های فاضلاب و لوله‌گذاری در آن اجرا می‌شود و تاکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر در سطح استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده است.

پوررجب اضافه کرد: تنها در شهر تبریز بیش از 8 هزار و 500 کیلومتر طرح‌های فاضلاب مطالعه شده است که این امر نشانگر توجه دولت به مقوله فاضلاب و بهداشت عمومی است.

53.1 درصد جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی از پوشش جمع‌آوری فاضلاب برخوردارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری گفت: در این زمینه 53.1 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بودند که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد و امیدواریم که این رقم در برنامه پنج ساله دوم به 70 درصد برسد.

8 تصفیه‌خانه فاضلاب در آذربایجان‌شرقی در مدار بهره‌برداری قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر این شرکت هشت تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مدار بهره‌برداری دارد که اخیراً تصفیه‌خانه فاضلاب سراب با حضور مقام عالی وزارت نیرو و استاندار آذربایجان‌شرقی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول