اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

افزایش بهره‌وری موقوفات برای تولید ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی شعار اوقاف در سال جاری را افزایش بهره‌وری موقوفات برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان کرد.

افزایش بهره‌وری موقوفات برای تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی شعار اوقاف در سال 1391 را افزایش بهره‌وری موقوفات برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان کرد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چند سالی است که شعار اصلی کشور را در آغاز سال جدید در حوزه اقتصاد انتخاب می‌کنند، همت و تلاش مضاعف، اصلاح الگوی مصرف و جهاداقتصادی و این نشان از اهمیت ویژه و استراتژیک مبحث اقتصادی در سال‌های اخیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: رهبر انقلاب بعد از آنکه اهداف سال‌های گذشته را در فضای فرهنگ اقتصاد تعیین کردند، یعنی ترویج نگاه جهادگونه به فعالیت‌های اقتصادی، سال جدید را با تعیین اهداف جزئی‌تر، به شکلی وارد فاز اهداف عملیاتی شدند.

گرایلی نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را با توجه به تحریم‌های اقتصادی کشور و شرایط خاص منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز ما می‌توانیم با توجه جدی مسئولان به مسئله حیاتی تولید و بهره‌وری داخلی در جبهه اقتصادی دشمنان ایران اسلامی را به زانو درآوریم و از این برهه حساس مثل همیشه سربلند بیرون آییم.

وی یکی از راه‌های تحقق شعار امسال را ایجاد انقلابی فرهنگی در میان مردم و توسط مردم و نخبگان دینی و فرهنگی برای ارزش بخشیدن به کالای ایرانی با همدلی، همفکری و همکاری همگانی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در راستای فرمایش مقام معظم رهبری امسال را سال افزایش بهره‌وری موقوفات برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده و از این رو ما نیز در کنار سایر مسئولان و مردم ایران اسلامی در راستای تحقق فرمایش معظم له گام‌های محکم و مثمر ثمری خواهیم برداشت.

گرایلی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۱۵۵هکتار زمین موقوفه در سطح استان وجود دارد، گفت: بیش از ۱۳ هزار هکتار زمین مربوط به اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه 700 هکتار زمین در استان تاکنون تسطیح‌سازی شده است، افزود: آمادگی لازم برای قرار گرفتن زمین‌های موقوفه با قابلیت کشاورزی در طرح تسطیح‌سازی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 15 هزار و 155 هکتار زمین موقوفه در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 13 هزار هکتار زمین مربوط به اراضی کشاورزی است.

گرایلی با اشاره به اینکه 700 هکتار زمین تاکنون تسطیح‌سازی شده است، یادآور شد: نزدیک به 7 هزار هکتار از زمین‌های موقوفه استان فاقد آب هستند.

وی همچنین بر به روزرسانی اجارات، سرمایه‌گذاری رقبات وقفی با مشارکت بخش خصوصی تأکید کرد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول