اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

افزایش تولید ملی نیازمند همت عمومی است

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: افزایش کیفیت و تنوع تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش و همت عمومی است.

افزایش تولید ملی نیازمند همت عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در دیدار با مردم روستای خلف از توابع بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: توجه به کار و سرمایه ایرانی افزایش میزان و کیفیت تولیدات ملی، افزایش اشتغال و افزایش رفاه عمومی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به دشمنی آمریکا و غرب با برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی تصریح کرد: با توجه به محدودیت سوخت‌های فسیلی و اتمام معادن این نوع سوخت در آینده نزدیک در جهان تنها منبع تأمین انرژی استفاده از سوخت هسته‌ای است.

فرماندار درمیان علت مخالفت غرب به رهبری آمریکا با تولید و غنی‌سازی اورانیوم در ایران را همین مطلب دانست و افزود: کشورهای هسته‌ای تنها راه استعمار کشورهای جهان را در انحصار در آوردن تولید سوخت هسته‌ای می‌دانند از این رو با دستیابی ملت‌ها و کشورهای مستقل به این دانش جلوگیری می‌کنند.

براتی با بیان اینکه تعهد اشتغال در شهرستان درمیان در سال گذشته یک‌هزار و 454 فرصت شغلی بود، عنوان کرد: در سال 90 تعداد 2 هزار و 63 فرصت شغلی جدید در شهرستان درمیان ایجاد شده که بیشترین اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و صنعت بوده است.

وی از صدور 609 مجوز مشاغل خانگی با اعتبار 16 میلیارد و 15 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از 64 درصد اعتبارات اشتغال خانگی شهرستان جذب شد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده در این شهرستان 287 طرح با اشتغالزایی 706 نفر اجرا شده است، افزود: بیش از 508 میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها پرداخت شده، همچنین 157 طرح از یارانه دولتی به مبلغ  یک‌میلیارد و 542 میلیون ریال برخوردار شده‌اند.

براتی یادآور شد: فرهنگ کار در جامعه از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

وی افزود: اشتغالزایی و کارآفرینی از مأموریت‌های اصلی دولت است و حل مشکل اشتغال جوانان بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای آموزش و پرورش درمیان با اشاره به نامگذاری سال 91 به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موجب افزایش اشتغالزایی می‌شود که تحقق آن نیاز به همت مسئولان دارد.

براتی در ادامه حرکت جهاداقتصادی کشور را به‌عنوان یکی از مولفه‌های اساسی در حل مشکل اقتصادی کشور، موضوع تولید ملی و داخلی شاخص مهم و تعیین کننده دانست.

وی تأکید کرد: درمیان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بحث تولید و بازار مصرف دارد، که می‌تواند نماد عینی تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار گیرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول