اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی جوانان با تأثیر رسانه‌های دیداری

نخستین همایش استانی سواد رسانه‌ای در بشرویه برگزار شد

خبرگزاری فارس: با هدف آشنایی قشر جوان و نوجوان به ویژه دانش‌آموزان مدارس با تأثیر رسانه‌های دیداری و شنیداری بر شخصیت اجتماعی آنان، نخستین همایش استانی سواد رسانه‌ای در شهرستان بشرویه برگزار شد.

نخستین همایش استانی سواد رسانه‌ای در بشرویه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، در این همایش دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس بیرجند، بشرویه و زیرکوه حضور داشتند.

کارشناس ارشد سازمان صدا و سیمای کشور در این همایش با اشاره به نقش هنر و نمایش‌های هنری در مخاطب‌شناسی و تاثیر غیر مستقیم مفاهیم و پیام‌های هنر سینما، فیلم و تلویزیون در اذهان مخاطبان گفت: در سینما فیلم‌ها و سریال‌ها تمام هنرهای دیداری و شنیداری و همچنین استفاده از ترکیب رنگ‌ها در فضاسازی صحنه‌ای به کار رفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبرپور افزود: در همین راستا است که رسانه‌های دیداری از قدرت انتقال مفاهیم نسبت به سایر رسانه‌ها بالاتر هستند و باید سعی شود در تحقیقات و پژوهش‌های هنری مبنا و اساس الگوهای قرآنی و آیات الهی قرار گیرد.

وی یادآور شد: نزدیک به یک چهارم آیات الهی و موضوعات قرآنی را قصه‌های قرآنی از الگوهای الهی و اسوه‌های دینی تشکیل می‌دهند که می‌تواند کمبود فیلمنامه را در سینما و تلویزیون برطرف کند.

کارشناس ارشد سازمان صدا و سیمای کشور گفت: بنابراین شایسته است متولیان امر آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت با بالا بردن قدرت تحلیل دانش‌آموزان زمینه گرایش آنان را به هنرهای اسلامی بیشتر فراهم کنند .

اکبرپور با اشاره به روند رو به افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای نیز گفت: در حال حاضر بیش از 18 هزار سیگنال ماهواره‌ای در اطراف کره زمین فعال است و در ایران اسلامی بیش از 5 هزار کانال ماهواره‌ای قابل دریافت است که گردانندگان اکثر این شبکه‌ها سعی در تخریب اسلام و مسلمانان را دارند که برای مقابله با این هجمه‌های سنگین فرهنگی تلاش جدی همه مسئولان فرهنگی و متولیان ساخت برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ضروری است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول