اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی:

رسانه‌ها اهمیت اهدای خون را تبیین کنند

خبرگزاری فارس: رئیس انتقال خون آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی باید برای تبیین اهمیت اهدای خون تلاش کنند.

رسانه‌ها اهمیت اهدای خون را تبیین کنند

امیر اولیای رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از اقشار تاثیرگذار در افزایش تعداد اهدا‌کنند‌ها، فعالیت رسانه‌های جمعی است چرا که باید از طریق اطلاع‌رسانی مناسب مردم را برای شرکت در این امر خداپسندانه ترغیب کنند.

وی یکی دیگر از قشرهای تاثیرگذار در این امر پرسنل سازمان انتقال خون استان عنوان کرد و افزود: خدمت‌گذاران این عرصه از طریق فعالیت‌های شبانه‌روزی در راستای ارائه خدمات به اهداکننده‌ها و دریافت‌کننده‌های خون تلاش مستمری دارند تا خون سالم به میزان کافی تهیه شده و در اختیار بیماران نیازمند قرار بگیرد.

این مسئول به لزوم توجه مسئولان به اهمیت فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: این سازمان در راستای تامین یکی از حیاتی‌ترین نیازهای بیماران نقش به‌سزایی دارد بر این اساس باید بیش از بیش مسئولان به انحای مختلف به پوشش مناسب و پشتیبانی از این سازمان مبادرت کنند کما اینکه امروز علی‌رغم وجود نیاز جدی به طور کافی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه خون به هیچ‌عنوان از طریق مصنوعی قابل تولید کردن نیست، خاطرنشان کرد: پس با توجه به این موضوع در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و جذب اهدا‌کننده‌های بیشتر باید اطلاع‌رسانی در سطح وسیعی انجام بگیرد و فرهنگ اهدای خون در جامعه نهادینه شود.

رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی اجرای آزمایش‌های مختلف بر روی خون برای تایید سلامتی آن را اقدامی هزینه‌بر دانست و بیان کرد: با وجودی که این مراحل طولانی و هزینه‌بر قلمداد می‌شود ولی با حساسیت بالایی انجام می‌گیرد تا میزان خطاها به صفر برسد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول