اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

عملکرد رسانه‌ها در شناخت شخصیت اباصلت مؤثر است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رسانه‌ها، تأثیر مناسبی در معرفی فعالیت‌های فرهنگی و شخصیت‌های مذهبی ایفا می‌کنند.

عملکرد رسانه‌ها در شناخت شخصیت اباصلت مؤثر است

غلامرضا خواجی در آستانه برگزاری همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: خوش‌بختانه در پایتخت معنوی جهان اسلام تعداد زیادی از بقاع متبرکه وجود دارد و شناخت این افراد، برای فرهنگ‌رسانی به عموم مردم بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: شناخت شخصیت‌های مذهبی، حقی است که باید حتما ادا شود، زیرا ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بنیان‌گذاران مذهبی و فرهنگی در اشاعه فرهنگ تشیع، زحمات زیادی کشیده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افکار رسانه‌‌های‌ برون‌مرزی، در شکل‌گیری هویت فرهنگی و به ‌ویژه در شناسایی شخصیت‌های مذهبی، تصوری منفی برای جوانان ایجاد کرده است.

خواجی در ادامه به جایگاه بقاع متبرکه در هویت ملی ایرانیان اشاره و خاطرنشان کرد: بیان و معرفی شخصیت بزرگان مذهبی و تبعیت از رهنمودهای آنان، در زندگی شخصی انسان‌ها بسیار مهم ارزیابی می‌شود. 

وی تصریح کرد: رسانه‌‌ها نیز در معرفی اماکن و شخصیت‌های مذهبی نقش خطیری برعهده دارند و توسعه فرهنگ غنی اسلامی نیز بر مبنای همین تفکرات شکل می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به برگزاری همایش اباصلت(ره) گفت: برگزاری این همایش‌ها نقش مهمی در معرفی شخصیت‌های مذهبی به افراد جامعه دارد.

خواجی اظهار داشت: خوش‌بختانه اداره‌کل اوقاف، تا حدی زمینه شناخت این یاران حضرت رضا(ع) را فراهم کرده و البته در این زمینه نیازمند تلاش مضاعفی هستیم. 

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول