اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت اسکواش خراسان‌جنوبی اعلام کرد

نداشتن کورت اسکواش مهم‌ترین مشکل اسکواش خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت اسکواش خراسان‌جنوبی نداشتن کورت اسکواش را مهم‌ترین مشکل هیئت اسکواش استان دانست.

نداشتن کورت اسکواش مهم‌ترین مشکل اسکواش خراسان‌جنوبی

محمدرضا خراشادی‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بیرجند فعالیت‌ها و اقدامات هیئت اسکواش خراسان‌جنوبی را تشریح کرد.

*فارس: رشته ورزشی اسکواش از چه زمانی در خراسان‌جنوبی فعالیت خود را آغاز کرد؟

خراشادی‌زاده: هیئت اسکواش خراسان‌جنوبی فعالیت جدی خود را از سال 1389 آغاز کرد و توانست با تلاش و پشتکار اعضا و توجه خاص فدراسیون اسکواش به توسعه این رشته در استان عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

*فارس: چه تعداد بیمه شده ورزشی در رشته اسکواش استان وجود دارند؟

خراشادی‌زاده: با وجود اینکه در سال 89 آمار بیمه ورزشی هیئت اسکواش استان صفر بوده است، در حال حاضر تعداد 35 نفر بیمه شده فعال در رشته اسکواش داریم که از این تعداد 12 نفر آقا و 23 نفر خانم در رده نوجوانان و بزرگسالان فعالیت دارند.

*فارس: استقبال از رشته اسکواش در استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خراشادی‌زاده: با وجود جدید بودن و نوپا بودن این رشته در استان استقبال قابل توجهی در استان از رشته اسکواش به عمل آمده که این امر به سبب جذاب بودن این رشته ورزشی است.

*فارس: چه تعداد مربی و داور فعال در این رشته در استان فعالیت می‌کنند؟

خراشادی‌زاده: تعداد 27 نفر مربی در این رشته فعال هستند که از این تعداد 21 نفر خانم و شش نفر آقا هستند همچنین تعداد شش نفر داور در این رشته فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک نفر خانم و پنج نفر آقا هستند تعداد پنج نفر از داوران هیئت اسکواش استان نیز موفق به کسب مدرک کلینیک آسیایی زیر نظر رئیس کمیته داوران فدارسیون اسکواش آسیا شدند.

*فارس: چه فعالیت‌هایی هیئت اسکواش در یک سال اخیر انجام داده است؟

خراشادی‌زاده: برگزاری کلاس درجه یک مربیگری اسکواش در بیرجند، برگزاری کلاس داوری درجه یک ملی در بیرجند، اعزام به کلاس مربیگری درجه دو در شیراز، اعزام به کلینیک داوری آسیایی در اراک، اعزام به کلاس مربیگری درجه دو ملی در گیلان، برگزاری مسابقات اسکواش باز ویژه نونهالان پسر و برگزاری مسابقات اسکواش باز خانم‌ها در رده سنی بزرگسالان و برگزاری مسابقات اسکواش باز آقایان در رده سنی بزرگسالان از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته هیئت اسکواش خراسان‌جنوبی است.

*فارس: مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی هیئت اسکواش خراسان‌جنوبی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خراشادی‌زاده: نداشتن کورت اسکواش باز(زمین اسکواش) از مهم‌ترین مشکلات این هیئت است که این امر نیازمند کمک و مساعدت مسئولان مربوطه است مشکل مالی، یکی دیگر از مشکلات هیئت است که باید در این زمینه کمک‌های لازم صورت گیرد.

*فارس: چه تعداد اماکن ورزشی در اختیار هیئت اسکواش استان قرار دارد؟

خراشادی‌زاده: در حال حاضر تعداد سه کورت اسکواش باز در مجموعه ولایت داریم که تمامی فعالیت‌های این هیئت در این زمین انجام می‌گیرد.

با توجه به نداشتن کورت استاندارد در این رشته قول احداث سه کورت اسکواش در محل مجموعه ولایت داده شده است که در حال حاضر منتظر تأییدیه استانداری هستیم.

*فارس: در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

خراشادی‌زاده: امید است با توجه به بیرجندی بودن رئیس فدراسیون اسکواش حمایت‌های همه جانبه ایشان به استان خراسان‌جنوبی این استان را به عنوان یکی از قطب‌های اسکواش کشور تبدیل کند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول