اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

نماز اول وقت در محیط‌های ورزشی قم نهادینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: به تمام مسئولان، مدیران، سرپرستان، مربیان و ورزشکاران توصیه کرده‌ایم که فرهنگ نماز در کنار ورزش نهادینه شود.

نماز اول وقت در محیط‌های ورزشی قم نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جهان‌بینی امروز در آیین تجلیل از خادمین نماز اداره کل ورزش و جوانان استان قم، با اشاره به برپایی مراسم نماز جماعت ظهر و عصر تمام روزهای هفته در اداره کل ورزش و جوانان، تصریح کرد: با اینکه احترام به حقوق ارباب رجوع و رسیدگی به امور ورزش استان مهم‌ترین مسئولیت کارکنان ما در اداره کل ورزش و جوانان است اما کارکنان در ساعت نماز ظهر و عصر در نمازخانه حضور پررنگی دارند که این نشان از اعتقاد و ایمان به یکتایی خداوند بزرگ است.

وی ادامه داد: اشاعه نماز بین جوانان کار بزرگی است که باید به آن پرداخته شود، به همین خاطر از تمام مسئولان مرتبط با امر ورزش و ورزشکاران خواسته‌ایم که به هنگام نماز در تمام محیط‌های ورزشی، فضای مطلوبی را برای پرداختن به امر نماز مهیا کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه باید نسبت به نماز و ترویج آن اهتمام ویژه‌ای شود، ابراز کرد: بشر امروز به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش است و این امر جز با روی‌آوردن به نماز ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: بشر امروز به‌ دلیل دوری از مکتب انبیا هرچه در این راه تلاش می‌کند و به کارهای خیر و گاهی اوهام و مکاتب مادی روی‌ می‌آورد به آرامش نمی‌رسد اما این نماز است که به انسان در هر لحظه و مکان آرامش و اطمینان قلبی می‌بخشد.

جهان‌بینی تصریح کرد: گمشده واقعی بشر توجه به خدا و معنویت و قبول این مسئله که زندگی دنیوی مقدمه زندگی اخروی است، این چیزی است که ما به آن اعتقاد داریم و به همین خاطر توجه به فرهنگ نماز در کنار پرداختن به ورزش به شکل جدی مورد اهتمام این اداره کل است.

وی خانواده، فرهنگ و محیط اسلامی را سه رکن اصلی رشد معنویت در جوانان امروز جامعه ذکر کرد و بیان داشت: اگر می‌خواهیم جوانان ما پاک باشند، باید این سه رکن را مورد توجه جدی و اساسی قرار دهیم زیرا بسیاری از مشکلات از طریق معنویت حل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه وسایل نماز در محیط‌های ورزشی استان قم به صورت ویژه تدارک دیده شده است، عنوان کرد: در تمام اماکن، فضاها و مجتمع‌های ورزشی سطح استان قم نمازخانه تعبیه و به تمام امکانات لازم تجهیز شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: هدف ما این است که علاوه بر پرورش جسم که از طریق ورزش کردن میسر می‌شود، پرورش روح و معنویت را نیز در بین ورزشکاران نهادینه کنیم که این مهم با آسان کردن وسایل نماز خواندن و ایجاد جاذبه در فضاهای ورزشی که بیشتر شاهد حضور جوانان هستیم، امکان پذیر است.

در این آیین با حضور عباس جهان‌بینی از محمدعلی مومنی‌پور به عنوان مسئول ستاد اقامه نماز، رضا ارجمند تبار به عنوان موذن نمونه و شهرت‌علی باقری به عنوان خادم نماز و همچنین حجت الاسلام و المسلمین روحی امام جماعت اداره کل ورزش و جوانان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول