اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

تیم کوهنوردی بانوان بشرویه به ارتفاعات آبگرم مرتضی علی اعزام شدند

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار تیم کوهنوردی بانوان بشرویه در ارتفاعات حمام مرتضی علی طبس کوهپیمایی کردند.

تیم کوهنوردی بانوان بشرویه به ارتفاعات آبگرم مرتضی علی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، دبیر هیئت کوهنوردی بشرویه صبح امروز اظهار داشت: به منظور آشنایی با نحوه حرکت در کوه، فرود از ارتفاع، کار با طناب و آموزش صخره‌نوردی تیم کوهنوردی بانوان بشرویه در منطقه کوهستانی روستای خرو شهرستان طبس کوهپیمایی کردند.

علیرضا‌‌عارفیان ادامه داد: در این کوهپیمایی که با شرکت 12 نفر از بانوان تیم کوهنوردی برگزار شد مسافت 35 کیلومتری را در مسیرهای سخت طی کردند.

وی با اشاره به اینکه ورزش سلامت جسم و روح انسان را در بر دارد، افزود: کوهنوردی از جمله ورزش‌هایی است که علاوه بر ورزش هوازی در تقویت اراده و تحکیم همت و استقامت در مقابله با سختی‌ها نقش زیادی دارد و انسان را به خودباوری می‌رساند.

عارفیان از مشارکت فعال بانوان در برنامه‌های کوهنوردی و صعود به قلل کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: در بخش بانوان نیز صعودهای مهمی به ارتفاعات کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: هیئت کوهنوردی بشرویه از همان بدو تأسیس در سال 83 تاکنون چهار دوره آموزشی را برگزار کرده که در این دوره‌ها 70 نفر شرکت کرده‌اند.

دبیر هیئت کوهنوردی بشرویه صعود به قله‌های دماوند، دنا، علم کوه، سبلان، بینالود، شیرکوه، تفتان و آرارات ترکیه را از جمله صعودهای کوهنوردان شهرستان بشرویه برشمرد و تصریح کرد: هیئت کوهنوردی به طور متوسط در هر ماه سه برنامه و چهار دوره کویرنوردی ملی برگزار کرده است.

عارفیان یادآور شد: این هیئت در غالب دو باشگاه خصوصی کوهنوردان صلابت و امداد کوهستان و هشت گروه کویرنوردی رسمی فعالیت داشته و تاکنون 104 نفر از کوهنوردان شهرستان 17 صعود به قله‌های بالای 4 هزار متر در داخل و خارج کشور داشته‌اند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول