اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان لیگ برتر

شهرداری تبریز 4 فینال نفس‌گیر در راه دارد

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال شهرداری تبریز در هفته سی‌ام لیگ برتر در تهران به مصاف نفت این شهر رفت و پس از 90 دقیقه نتوانست نتیجه‌ای بهتر از مساوی کسب کند.

شهرداری تبریز 4 فینال نفس‌گیر در راه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نتیجه تساوی در خانه حریف آن هم در مقابل تیمی که یکی از گزینه‌های کسب سهمیه آسیا است کار بزرگی بود اما شهرداری به تک تک امتیازات در مقابل حریفان احتیاج دارد تا خود را از ته جدول جدا کند.

با توجه به سقوط سه تیم از لیگ برتر به لیگ یک می‌توان با یک نگاه اجمالی شانس تیم‌های ته جدولی را برای فرار از سقوط بررسی کرد.

مس سرچشمه گزینه اول سقوط

مس سرچشمه در نخستین حضور خود در لیگ برتر نتوانست نتایج مناسبی را به دست آورد و گزینه اول سقوط به دسته یک است.

این تیم با 19 امتیاز بر فرض اگر بتواند هر چهار بازی خود را با پیروزی به پایان برساند باز هم نمی‌تواند خود را از ته جدول جدا کند اما بازی شرافتمندانه این تیم به مربیگری اصغر شرفی می‌تواند سرنوشت بازی‌ها را تغییر دهد.

بازی‌های این تیم برابر تیم‌های مس کرمان، تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان برای دیگر تیم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

درست است که تیم مس سرچشمه انگیزه زیادی نمی‌تواند داشته باشد اما با توجه به داشتن سرمربی شریفی چون شرفی احتمال خلق شگفتی در هفته‌های پایانی از این تیم هست ضمن اینکه بازیکنان این تیم دوست ندارند با این تیم به لیگ یک سقوط کنند و با انگیزه بالا می‌خواهند توانمندی خود را در چهار بازی باقی مانده برای حضور در یکی از تیم‌های لیگ برتری نشان دهند.

شاهین بوشهر و چهار بازی نفس‌گیر

تیم شاهین بوشهر با 31 امتیاز هم‌اکنون در رده 16 جدول قرار دارد و با توجه به بازی‌هایش مقابل تیم‌های مدعی استقلال و سپاهان همچنین تیم‌های سایپا و راه‌آهن نمی‌تواند خیال آسوده‌ای برای حضور در لیگ برتر در فصل دوازدهم داشته باشد.

استقلال و سپاهان یک ماراتن قهرمانی با تیم تراکتور دارند و این تیم‌ها اصلا ًدوست ندارند در بازی‌هایشان مقابل شاهین امتیاز از دست بدهند همچنین راه‌آهن نیز با سرمربیگری علی دایی که تیمش در پرتگاه سقوط قرار دارد اصلا ًنمی‌خواهد امتیازات بازیش مقابل شاهین را دو دستی تقدیم این تیم کند اما بازی دیگر شاهین برابر سایپا خواهد بود، سایپا درست است که با 37 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد ولی با اندکی غفلت می‌تواند گزینه سقوط به دسته یک شود پس این بازی نیز برای شاهین آسان نخواهد بود.

ملوان با باخت برابر فجر نامزد سقوط شد

ملوان بندر انزلی یکی از تیم‌های با ریشه کشور است و به سختی می‌شود باور کرد که هم‌اکنون با 34 امتیاز در خطر سقوط به دسته یک قرار داشته باشد.

این تیم در هفته سی و یکم به مصاف مس کرمانی خواهد رفت که برای سقوط به لیگ پایین‌تر سخت در هراس است، دومین بازی این تیم برابر سایپا خواهد بود و فولاد هم نمی‌تواند گزینه مطمئنی برای اخذ امتیاز محسوب شود آن هم در اهواز، انزلی‌چی‌ها باید اندوخته‌های خود را تا بازی برابر تراکتور جمع کنند زیرا هیچ وقت بازی کردن پیش چشم هواداران متعصب تراکتور کار آسانی برای ملوان نخواهد بود.

مس کرمان در اندیشه فرار

مس 35 امتیازی در انزلی به مصاف ملوان می‌رود تا با اخذ امتیاز از این بازی بدون استرس در سه هفته پایانی به میدان برود اما آیا کسب سه امتیاز در انزلی کار آسانی خواهد بود؟!

دومین بازی مس کرمان مقابل هم‌استانی خود مس سرچشمه است که شاید بسیاری از کارشناسان سه امتیاز این بازی را برای مس کرمان کنار گذاشته‌اند اما شرافت بازیکنان و سرمربی مس سرچشمه در این بازی می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

دیگر بازی مس کرمان برابر تیم خوب صبا خواهد بود، صبایی که اصلا ًدوست ندارد سهمیه آسیا را به راحتی از دست بدهد.

ذوب آهن اصفهان می‌تواند مجوز حضور مس را در لیگ دوازدهم تقدیم این تیم کند ولی شاگردان سختکوش ابراهیم‌زاده نشان داده‌اند تیمی نیستند که باج بدهند و حریفان کار سختی پیش روی این تیم دارند.

راه‌آهن برابر مدعیان کار آسانی نخواهد داشت

تیم راه آهن که در این فصل بسیار دیر بسته شد و به همین دلیل اکنون یکی از گزینه‌های سقوط است، کار بسیار سختی در بازی‌های پایانی خود دارد.

تراکتور تیم آماده‌ای است که به رهبری امیر قلعه‌نوعی در تهران از این تیم تبریزی میزبانی خواهد کرد و اگر علی دایی از این بازی امتیاز می‌خواهد باید خیلی به آب و آتش بزند.

روی کاغذ شانس تراکتور بسیار بیشتر است ولی توپ گرد است و نمی‌توان به قطع تیمی را از پیش پیروز یک بازی خواند.

بازی دیگر راه‌آهن در اهواز مقابل شاگردان آقا معلم خواهد بود تمام مربیان می‌دانند بازی برابر تیم مجید جلالی آن هم در اهواز بسیار سخت است، از شانس بد راه‌آهن دیگر میزبانی این تیم برابر پرسپولیس خواهد بود که حکم میزبان را دارد مصاف دنیزلی و تفکراتش با مربی اسبق پرسپولیس می‌تواند حساسیت مهمی به این بازی ببخشد.

بازی آخر راه‌آهن در بوشهر و برابر شاهین خواهد بود، شاهینی که به احتمال بسیار بالا در این روز تشنه سه امتیاز این بازی خواهد بود.

شهرداری تبریز 4 فینال 12 امتیازی

تمام بازی‌های شهرداری برای این تیم حیاتی است، چه بازی نفت آبادان و فجر که در تبریز خواهد بود و چه بازی برابر استقلال که در تهران برگزار می‌شود و بازی داماش که در رشت خواهد بود همه این بازی‌ها برای شهر تبریز و تیم آن حکم فینال را دارد و شهرداری نباید در این بازی‌ها امتیاز از دست بدهد.

شهرداری می‌تواند با پیروزی برابر نفت آبادان روحیه مضاعفی برای حضور در لیگ داشته باشد هر چند رویارویی با استقلال در تهران اصلا ًآسان نیست اما تبریزی‌ها در تهران غریبه نیستند به خصوص در این بازی که هر دو تیم شهرداری و تراکتور نیاز مبرم به کسب سه امتیاز این بازی دارند و از دست دادن امتیاز استقلال می‌تواند تراکتور را بسیار خوشحال کند.

فجر و داماش با توجه به ایجاد حاشیه امنیت در جدول مسابقات نمی‌توانند تیم سرسختی برای شهرداری باشند و با اندکی سخت‌کوشی بازیکنان و تدبیر سرمربی می‌توانند حکم حضور خود در لیگ دوازدهم را امضا کنند.

شهرداری باید با قدرت در چهار بازی پایانی به میدان رفته و از حیثیت فوتبال تبریز دفاع کند زیرا شایسته نیست نماینده تبریز با همه هواداران پرشمارش به لیگ یک سقوط کند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول