اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

آماده‌باش 1200 نیروی شهرداری برای رفع آب گرفتگی

خبرگزاری فارس: جانشین معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: اکیپ‌های شهرداری به طور مداوم در حال نظافت شهری هستند و هزار و 200 نفر کارگر برای نظافت، لایروبی انهار و پاکسازی آنها آماده‌باش هستند.

آماده‌باش 1200 نیروی شهرداری برای رفع آب گرفتگی

سیف‌الدین موسوی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: 300 نیروی عملیاتی در آب‌گرفتگی بارش شدید باران در هفته گذشته به صورت آماده‌باش بوده و فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: کشش جوی‌های سطح شهر و هدایت آب‌های سطحی در شهرهای کویری به گونه‌ای است که زمان زیادی برای خارج شدن آب باران از سطح خیابان نیاز است.

مدیر بحران شهرداری قم ابراز داشت: اگر پنج میلی‌متر بارندگی در دو ساعت داشته باشیم، چهار تا پنج ساعت زمان نیاز است که آب از شهر خارج شود و اگر بخواهیم جوی‌ها را بر اساس پنج یا 10 میلی‌متر طراحی کنیم، آن زمان باید جوی‌ها در سه متر طراحی شود که خود آن خطرزا خواهد بود.

موسوی عنوان داشت: احداث رینگ آب‌های سطحی با 500 میلیون تومان هزینه آغاز شده و 80 درصد آن انجام شده است و رینگ خیابان میرزای قمی، باهنر و منطقه سه احداث شده است.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رینگ‌ها تکمیل‌تر و مجهزتر می‌شوند.

وی گفت: اکیپ‌های شهرداری به طور مداوم در حال نظافت شهری بوده و هزار و 200 نفر کارگر مشغول نظافت، لایروبی انهار و پاکسازی آنها هستند.

مدیر بحران شهرداری قم با اشاره به همکاری شهروندان در جلوگیری از مسدود شدن جوی‌ها عنوان داشت: شهروندان نیز باید نسبت به رعایت نظافت شهری اهتمام داشته باشند تا معابر و جوی‌ها با گرفتگی مواجه نشود.

موسوی خاطر نشان کرد: شهر زیبا با مشارکت شهروندان ایجاد می‌شود و شهروندان نیز با رعایت اصول بهداشتی و نظافت شهری در این امر سهیم هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول