اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی:

صنایع دستی استان مرکزی راهی کشورهای خارجی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: محصولات پنج رشته بومی صنایع دستی این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

صنایع دستی استان مرکزی راهی کشورهای خارجی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی قاسم کاظمی اظهار داشت: از جمله این رشته‌های بومی می‌توان به دست‌بافته‌های سنتی ‌و گلیم گل ‌برجسته ‌اشاره کرد که در سال‌های گذشته نیز با افزایش متقاضی در خارج از کشور مواجه بوده است.

وی همچنین به صادرات پوشاک سنتی استان اشاره و تصریح کرد: از نوع پر‌فروش این محصولات گیوه و پاپوش‌های دست‌بافت است که در سال 91 با تغییراتی که در آن ایجاد می‌شود صادرات‌ آن افزایش پیدا خواهد کرد.

کاظمی با اشاره به کسب مهر اصالت یونسکو برای پاپوش‌های سنتی این استان بیان کرد: گیوه سنجان از معروف‌ترین آثار صنایع دستی این استان به شمار می‌آید که اصلاح بسته‌بندی و افزایش ظرافت و دقت در مرحله پایان‌کار تولید آن از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ارتقای سطح کیفی این محصول است.

معاون صنایع دستی استان مرکزی به صادرات محصولات قلم‌زنی و آثار فلزی میناکاری‌شده اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به گفته رئیس سازمان مبنی بر لزوم رشد 300 درصدی صادرات صنایع دستی کشور در سال 91، اداره ‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی برنامه‌های بنیادی برای تحقق این امر در نظر دارد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول