اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذریابجان شرقی:

3 هزار هنرمند صنایع دستی آذربایجان‌ شرقی شناسنامه‌دار شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذریابجان شرقی از صدور 3 هزار و 24 کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی این استان خبر داد.

3 هزار هنرمند صنایع دستی آذربایجان‌ شرقی شناسنامه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اضافه کرد: شهر تبریز با یک هزار و 700 مورد بیشترین میزان صدور و شهرستان‌های بستان‌آباد و هریس ‌کمترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام مسئول گفت: هنرمندان فعال در صنعت بافته‌های داری و زیرانداز با اخذ 576 کارت شناسایی، بالاترین صدور کارت را در حوزه صنایع دستی استان، به خود اختصاص داده‌اند.

محمدی از رایج‌ترین هنرهای سنتی این استان، به رودوزی‌های سنتی،‌ صنایع دستی چرمی، آبگینه و سفال و سرامیک اشاره کرد و افزود: هنرمندان 20 شهرستان این استان اقدام به درخواست کارت شناسایی کردند که از این شهرستا‌ن‌ها می‌توان شهرستان‌های عجب‌شیر، مرند،‌ مراغه، میانه و هشترود را نام برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به آمار بالای اشتغال جوانان آذربایجان شرقی در صنایع دستی، تصریح کرد: بیمه شاغلان صنایع دستی و اعطای تسهیلات برای مشاغل خانگی از جمله اقدامات موثری است که منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی در این صنایع شده است.

‌وی اضافه کرد: ‌در حال حاضر 42 تعاونی آموزشی صنایع دستی در 20 شهرستان استان فعال‎اند و این دوره‌های آموزشی در فراهم آوردن زمینه اشتغال پایدار کارآموزان بسیار موثر بوده‌‌اند. 

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول