اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان:

انتصاب میراث فرهنگی باید علمی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان با بیان اینکه انتصاب میراث فرهنگی باید علمی باشد از پیشنهاد و معرفی فرد مورد نظر این انجمن برای ریاست اداره میراث فرهنگی بهبهان خبر داد.

انتصاب میراث فرهنگی باید علمی باشد

سعید محمدپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: شهرستان مهم و تاریخی بهبهان از دیرباز نقش مهم و تأثیرگذاری در ارتقا حوزه فرهنگ داشته‌ است.

وی عنوان کرد: وجود افراد فرهیخته و اندیشمند، هنرمندان، خیران برجسته و وجود محوطه‌ها و بناهای تاریخی، اماکن متبرکه و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، بهبهان را در زمره شهرهای مهم قرار داده که برای معرفی این توانمندی‌ها اقدام درخوری صورت نگرفته ‌است.

محمدپور تصریح کرد: با توجه به نقش میراث فرهنگی در تحکیم هویت ملی و پیوند فرهنگ‌ها و اقوام جا دارد که به حوزه میراث فرهنگی توجه کافی صورت بگیرد.

این مسئول ادامه داد: قرارگیری این شهرستان در شرق خوزستان و مجاورت با استان‌های مستعد چون کهگیلویه‌ و بویراحمد و فارس می‌تواند بهبهان را به پایگاهی مهم و فرهنگی در شرق خوزستان تبدیل کند.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان با بیان اینکه در انتصاب رئیس میراث فرهنگی باید از انتصاب‌های غیرعلمی و غیرضروری دوری کرد، افزود: تلاش کرده‌ایم انتصاب جوانانی برومند، محبوب، هنرمند و فرهیخته در بهبهان را مدنظر قرار داده و در همین راستا گزینه پیشنهادی به فرمانداری بهبهان معرفی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: در کنار این فرد می‌توان با بهره‌گیری از دانش و علاقه افرادی مانند «دولتی مختاران» تحول عظیمی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان ایجاد کرد.

محمدپور اذعان داشت: در 22 اسفندماه 90 نیز در نامه‌ای به فرماندار بهبهان، تمام موضوعات بیان شده را به دست وی نیز رسانده‌ایم و انتظار داریم توجه‌ای نیز به این نامه و گزینه پیشنهادی با توجه به دلایل ذکر شده، کرده و حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بهبهان را از این وضعیت رهایی داده و به سوی تعالی و پیشرفت هدایت کند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول