اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی گیلان خبر داد

ایجاد بیش از 5500 شغل در صنایع دستی گیلان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: امسال متعهد به ایجاد پنج هزار و 525 شغل در صنایع دستی گیلان هستیم.

ایجاد بیش از 5500 شغل در صنایع دستی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر ذاکری صبح امروز در جلسه صنایع دستی استان ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی گیلان را یکی از اهداف مهم این حوزه عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال در صنایع دستی یکی از راه‌های رسیدن به تولید ملی است، تصریح کرد: امسال تعهد ما ایجاد پنج هزار و 525 شغل در صنایع دستی گیلان است.

این مسئول، بیشترین اشتغال را برای صنعتگران رشته‌های حصیربافی، چادرشب‌بافی، رشتی‌دوزی، شال‌بافی، گلیم‌بافی، بامبوبافی، مرواربافی، قلاب‌بافی، معرق، معرق‌منبت، البسه‌محلی، منبت، خراطی، سراجی سنتی، تذهیب، بافتنی‌های سنتی «پنج‌میل» و... عنوان کرد.

وی درباره بیمه صنعتگران رشته صنایع دستی بیان کرد: تاکنون برای بیمه صنعتگران بالغ بر 3 هزار و 509 نفر در 30 رشته صنایع دستی پرونده تشکیل شده است که بیش از یک‌هزار و 290 نفر موفق به دریافت معرفی‌نامه تامین اجتماعی شدند و بقیه ثبت نام کنندگان نیز در حال طی کردن مراحل دریافت کارت مهارت فنی‌ و حرفه‌ای هستند تا زمینه اجرای بیمه آنها فراهم شود.

ذاکری، توسعه و حفظ صنایع دستی را موجب رونق گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: احیای صنایع دستی در حال فراموشی گیلان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه ماست.

به گفته وی، از مجموع 250 رشته صنایع دستی در کشور حدود 90 رشته در گیلان وجود دارد که هر ساله  15 تا 20 رشته به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

این مسئول از شناسایی بالغ بر 11 هزار نفر هنرمند و صنعتگر صنایع دستی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز بالغ بر 500 نفر متقاضی ثبت نام جدید در حوزه صنایع دستی هستند که در مرحله بررسی و کارشناسی است تا نسبت به صدور مجوز آنها اقدام شود.

وی، از ثبت 6 هزار و 602 صنعتگر گیلانی در سامانه رصد بانک اطلاعات شاغلان کشور خبر داد و یادآور شد: سال گذشته بیش از 7 هزار صنعتگر گیلانی موفق به دریافت کارت شناسایی و مشاغل خانگی شدند.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول