اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقسیم اداره‌کل هنرهای نمایش کشور به چند منطقه

حمایت‌های مالی از گروه‌‌های تئاتر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: یک کارگردان زنجانی گفت: با تقسیم اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور به چندین منطقه، امکان حمایت‌های مالی از گروه‌‌های تئاتر افزایش یافته و برنامه‌ریزی مطلوبی در این زمینه انجام می‌شود.

حمایت‌های مالی از گروه‌‌های تئاتر افزایش می‌یابد

ساسان قجر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: فعالیت‌های تئاتر در کشور از ساختار مطلوبی برخوردار نبوده و فعالیت تئاتر شهرستانی نیز از فعالیت پایتخت تاثیر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات عرصه تئاتر بسیار زیاد است، افزود: ساختار ثابتی در تئاتر کشور وجود ندارد.

این کارگردان زنجانی با بیان اینکه عدم توجه به ساختار ثابت موجب می‌شود تا تئاتر شهرستان‌ها کمتر مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: استقرار گروه‌های نمایشی با وجود همه فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت گرفته مطلوب نبوده و هنوز به اهداف خود نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هنوز برنامه‌ریزی مطلوبی را در زمینه استقرار گروه‌های نمایشی انجام نداده است، تصریح کرد: نبود حمایت‌های مالی لازم از تئاتر شهرستان‌ها از دیگر مشکلات این قشر محسوب می‌شود.

قجر بر ضرورت تقسیم نواحی تئاتر در کشور تاکید کرد و افزود: با تقسیم اداره کل هنرهای نمایشی  کشور به چندین منطقه مثلا مرکز هنرهای نمایش شمال‌غرب، امکان حمایت‌های مالی از گروه‌‌های تئاتر افزایش یافته و برنامه‌ریزی مطلوبی در این زمینه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با تقسیم فعالیت‌های تئاتر به صورت منطقه‌ای اعتبارات کلان تنها در مرکز توزیع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با تقسیم این اعتبارات شهرستان نیز به نحو مطلوبی از این امر منتفع می‌شوند.

این کارگردان زنجانی بر ضرورت توجه به تئاتر شهرستانی تاکید کرد و ادامه داد: مرکز هنرهای نمایشی کشور می‌تواند در پایتخت باقی مانده و مدیریت اداری این مرکز در تهران مستقر باشد اما از نظر توزیع اعتبارات به صورت منطقه‌ای عمل شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در راستای اعتلای هنر تئاتر استفاده شود، گفت: با توزیع اعتبارات به صورت منطقه‌ای، شهرستان‌ها از اعتبارات مطلوبتری برخوردار می‌شوند.

قجر با اشاره به اینکه اکثر بزرگان تئاتر کشور از شهرستان‌ها فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند، افزود: این ظرفیت‌ها برای حضور در عرصه‌های مختلف نیازمند حمایت‌های لازم هستند.

انتهای پیام/خ۲۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول