اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیر پانزدهمین جشنواره مقاومت اعلام کرد

29فروردین آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئا‌تر مقاومت

خبرگزاری فارس: قائم مقام دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر مقاومت، پایان فروردین را آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره اعلام کرد و گفت: مهلت ارسال لوح فشرده آثار نمایشی پذیرفته شده در بخش بازبینی 29 فروردین است.

29فروردین آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئا‌تر مقاومت

ناصر چنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: پس از اینکه آثار متقاضیان حضور در جشنواره تئا‌تر مقاومت توسط هیئت بازبینی مورد بررسی قرار گرفت، نتایج بازبینی به تمام گروه‌های نمایشی استان‌ها اعلام شد تا پذیرفته شدگان بتوانند سی دی آثار خود را تا 29 فروردین ماه به دبیرخانه این جشنواره ارائه کنند.

وی افزود: از تعداد 190 گروه نمایشی شرکت کننده در این جشنواره در مرحله نخست بازبینی 100 اثر به جشنواره راه یافتند که در مرحله دوم بازبینی 10 تا 15 گروه نمایشی در صحنه رقابت باقی خواهند ماند.

چنانی تأکید کرد: مقدمات برگزاری این جشنواره فراهم شده و دبیرخانه آن نیز فعال است، همچنین اعضای هیئت بازبینی نیز انتخاب شده‌اند که به زودی معرفی خواهند شد، زمان و مکان برگزاری جشنواره نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: آثار باید در برگیرنده هویت دینی و اسلامی باشند که بتوان با زبان گویای هنر و قابلیت بالای هنر نمایشی این حماسه را به نسل‌های بعد منتقل کرد.

چنانی لازمه این امر را گسترش تحقیق و بررسی و برنامه‌ریزی‌ها عنوان کرد و گفت: اگر کار‌ها را از روی علم و آگاهی انجام دهیم قطعاً به نتایج بهتر خواهیم رسید که هنرمندان برای انتقال ارزشهای معنوی آن دوران حضور خوبی دارند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره و برای نخستین‌بار برای ارسال آثار پذیرفته شدگان استان خوزستان، برنامه ریزی متفاوت تری نسبت به دیگر استان‌های کشور صورت گرفت؛ چرا که این گروه‌های نمایشی به جای ارسال سی دی آثار خود در همایشی که پیش از جشنواره برگزار می‌شود، به اجرای آثارشان می‌پردازند و با اجرای عمومی این نمایش‌ها، آثار مورد بازبینی قرار می‌گیرند و کارهای بر‌تر به جشنواره تئا‌تر مقاومت راه پیدا خواهند کرد.

وی تأکید کرد: در صورتی که در پانزدهمین دوره این جشنواره، تشخیص داده شود که ظرفیت‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح وجود دارد، از سال‌های آتی این شیوه بازبینی با همکاری مرکز هنرهای نمایشی برای تمامی استان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول