اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی:

موضوعات تئاتر باید منطبق با نیازهای جامعه باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: موضوعات تئاتر و نمایش باید منطبق با نیازهای جامعه و در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی باشد.

موضوعات تئاتر باید منطبق با نیازهای جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مشایخی ظهر امروز در جمع هنرمندان تئاتر و نمایش استان اظهار داشت: 33 آسیب اجتماعی تاکنون شناسایی شده که هنر و هنرمندان به ویژه فعالان عرصه تئاتر و نمایش برای کاهش این آسیب‌ها باید به کمک فرهنگ آمده و در این زمینه حرکت کنند.

وی تصریح کرد: برای ماندگاری هر اندیشه‌ای باید از ابراز هنر کمک گرفت، موضوعات نمایش باید منطبق با نیازهای جامعه باشد تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به رسالت سنگین هنرمندان گفت: امروز و در شرایطی که کشور با جنگ نرم دشمنان مواجه است، هنرمند نمی‌تواند برای دل خود کار کند، هنرمند باید نیازهای جامعه را به خوبی بشناسد و برای رفع آن بکوشد.

مشایخی ادامه داد: نه تنها در کشور ایران بلکه امروز هنرمندان کشورهای استکباری نیز نمی‌‌توانند برای دل خود کار کنند.

وی با اشاره به پویایی ایجاد شده در بین گروه‌های مختلف هنری بیان داشت: با تامین زیرساخت‌های لازم در یک سال اخیر فعالیت همه گروه‌های هنری نسبت به سال‌های گذشته از رونق و پویایی بیشتری برخوردار شده که انتظار می‌رود در سال آینده شاهد پویایی هر چه بیشتر آنها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از استفاده 55 هزار نفر از شهروندان اراکی از برنامه‌های مجتمع فرهنگی ستارگان در پنج ماه گذشته خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مجتمع بعد از گذشت هشت سال یکی از اقدامات مؤثر در تامین زیرساخت‌های فرهنگی بود که زمینه استفاده بیش از 55 هزار نفر از شهروندان اراکی را در پنج ماه اخیر فراهم کرده است.

مشایخی مشکل پلاتو را از مهم‌ترین مشکلات هنرمندان عرصه تئاتر استان دانست و ادامه داد: به منظور رفع این مشکل 10 میلیون تومان به ساخت پلاتو شهرستان محلات، ۲ میلیون تومان تفرش و اعتبار مناسبی نیز به منظور ساخت پلاتو اراک اختصاص خواهد یافت.

در این نشست هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش استان به بحث و بررسی پیرامون مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول