اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوروش زارعی در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان طرح شورای حمایتی تئاتر را لغو کنند

خبرگزای فارس: کارگردان برجسته تئاتر گفت: برای اینکه تئاتر حیات خودش را ادامه دهد، باید طرح تشکیل شورای حمایتی لغو شود.

مسئولان طرح شورای حمایتی تئاتر را لغو کنند

کوروش زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در مورد وضعیت و عملکرد تئاتر کشور در سال 90 اظهار داشت: سال جاری برای تئاتر چندان خوب نبود، به دلیل اینکه مدیران عوض می‌شدند و این تعویض‌ها و عدم ثبات مدیریت برای تئاتر بسیار گران تمام شد.

وی تصریح کرد: مدیریت ثابتی در تئاتر وجود نداشت تا طبق برنامه‌ریزی مدون برنامه‌های خودش را اجرایی کند.

بازیگر سریال‌های مختارنامه و یوسف پیامبر(ع) با اشاره به اینکه متاسفانه اتفاقات ناخوشایندی در برخی از تولیدات تئاتری به‌وجود آمد که باعث شد نظر مسئولان و مردم به سمت تئاتر جلب نشود اضافه کرد: تولیداتی که در حوزه تئاتر صورت گرفت تولیداتی نبود که برای مردم باشد.

زارعی با تاکید بر اینکه تولیدات مرکز حوزه‌های نمایشی باید به گونه‌ای باشد که مردم را با سالن‌های تئاتر آشنا کند افزود: متاسفانه در بسیاری از تئاترها خود تئاتری‌ها مصرف‌کنندگان آثار تئاتری هستند.

وی با بیان اینکه زمزمه‌هایی این روزها مطرح می‌شود مبنی بر اینکه در سال آتی قرار است شورای حمایتی تئاتر تشکیل شود اظهار کرد: شورای حمایتی تئاتر ضربه سنگینی به تئاتر وارد خواهد کرد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه حامی اصلی، اول و آخر تئاتر باید دولت باشد تصریح کرد: در جامعه ما هنوز رسم نشده است که مردم برای تئاتر وقت بگذارند و بلیط تهیه کنند.

زرعی با تاکید بر اینکه ابتدا باید به مردم تولیدات خوب ارائه دهیم و آنها را با تئاتر آشنا کنیم سپس بحث فروش را در نظر بگیریم افزود: اینکه بر اساس تشکیل شورای حمایتی تئاتر، حمایت جزئی صورت بگیرد و بعد تئاتر خودش بفروشد و هزینه خود را در بیاورد، اشتباه است.

وی با بیان اینکه تئاتر نمی‌تواند در ایران از راه فروش بلیط موفق شود اضافه کرد: نمایشی که یک ماه در سالن صد نفره اجرا دارد، چگونه می‌تواند هزینه خودش را در بیاورد و در بهترین حالت هم این اتفاق رخ نخواهد داد.

هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون با تاکید بر اینکه ابتدا باید سخت‌افزارهای تئاتر را تصحیح کنیم اظهار کرد: ابتدا باید تالارهای نمایشی بزرگ، استاندارد و با ظرفیت‌های بالا ایجاد شود سپس مردم را با تولیدات خوب نسبت به تئاتر علاقه‌مند کنیم.

زارعی با اشاره به اینکه در اروپا و کشورهای غربی دولت حامی اصلی تئاتر است خاطر نشان کرد: این دیدگاه شورای حمایتی، ضربه جدی بر پیکره تئاتر وارد خواهد کرد و از مسئولان می‌خواهیم برای اینکه تئاتر حیات خودش را ادامه دهد، بحث تشکیل شورای حمایتی را لغو کرده و همچون گذشته از تئاتر حمایت کنند.

وی با انتقاد از وضعیت دستمزدهای گروه‌ها و عوامل تئاتر اظهار کرد: مقدار دستمزد فعالان عرصه تئاتر‌ کم است و گاهی  بازپرداخت‌ها یکسال به طول می‌انجامد.

هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون با تاکید بر اینکه امسال از سوی حوزه هنری قم با تزریق بودجه فعالیت‌هایی خوبی در عرصه تئاتر صورت گرفت اظهار کرد: در سال‌های گذشته، تئاتر قم به دلیل عدم اختصاص بودجه شاهد فعالیتی نبود اما امسال به ویژه در سه ماه گذشته با تزریق بودجه‌ای که صورت گرفت 21 نمایش عمومی به روی صحنه رفت.

زارعی با بیان اینکه هنرمندان قمی در زمینه تئاتر دینی فعالیت‌های خوبی دارند اظهار کرد: رشد تئاترهای دینی در استان ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان حمایت کنند برای ایام فاطمیه و اجرای عمومی در قم درحال تهیه تئاتری با مضمون این ایام هستیم تصریح کرد: هنوز نامی برای این تئاتر انتخاب نشده است و داستان تئاتر توسط سیروس همتی در حال نگارش است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول