اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان خبر داد

چاپ کتاب برگزیده تصویری 30 سال تاریخ تئاتر اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان گفت: به زودی کتابی با موضوع برگزیده تصویری 30 سال تاریخ تئاتر اصفهان توسط انتشارات حوزه هنری اصفهان به چاپ می‌رسد.

چاپ کتاب برگزیده تصویری 30 سال تاریخ تئاتر اصفهان

علیرضا قدسیه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در این کتاب به منظور بازشناخت فعالیت‌های نمایشی سه دهه پس از انقلاب تئاترهای برگزیده مربوط به دهه‌های 60، 70 و 80 اصفهان بررسی مسیر 30 ساله تئاتر اصفهان از دیدگاه هنرمندان مرور می‌شود، تا مقدمه‌ و آشنایی برای بررسی‌های بعدی باشد.

وی افزود: این کتاب با جمع‌آوری اطلاعات، اسناد و عکس‌های تئاتر از هنرمندان گردآوری شده و با وجود حداقل امکانات و هزینه می‌توان گفت کتابی کامل در زمینه تئاتر است.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان درباره زمان چاپ این کتاب گفت: این کتاب قرار بود در بهمن‌ماه چاپ شود اما به سبب حجم زیاد مطالب و افراد زیادی که لازم بود از آنها تحقیق شود پروژه به تأخیر افتاد و به احتمال قوی اردیبهشت‌ماه آینده به چاپ می‌رسد.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خانه تئاتر حوزه هنری تصریح کرد: این خانه دو هدف اصلی را در فعالیت‌های خود دنبال می‌کند که شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای جوان در زمینه تئاتر از جمله آنهاست.

قدسیه ادامه داد: تولید آثار فاخر و ارزشمند در زمینه هنرهای نمایشی از دیگر فعالیت‌های این خانه است.

وی به بیان فعالیت‌های این خانه در این زمینه پرداخت و بیان داشت: در این راستا این خانه رویکردهای مختلفی دارد که تولید و اجرای نمایش با اهداف مشخص از جمله مهم‌ترین آنهاست.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان تولید نمایشنامه را از دیگر فعالیت‌های این خانه برشمرد و تصریح کرد: این خانه با برگزاری کارگاه‌هایی از نویسندگان جوان نمایش دعوت می‌کند که درباره موضوع‌هایی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، نمایشنامه بنویسند.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه هنر تئاتر، برگزاری جشنواره استانی سالانه تئاتر جوان اصفهان، چاپ نمایشنامه‌های تولید شده برگزیده، چاپ ویژه‌نامه‌های تخصصی در زمینه تئاتر و فعالیت‌هایی مانند این مجموعه فعالیت‌های خانه تئاتر حوزه هنری را تشکیل می‌دهد.

قدسیه با بیان اینکه تاکنون در حدود 10 نمایشنامه توسط این خانه تولید شده است، تأکید کرد: مراحل ابتدایی چاپ این کتاب‌ها به اتمام رسیده اما با توجه به اینکه این نمایشنامه‌ها باید با هماهنگی مرکز کل در تهران چاپ شود اکنون در مرحله تأیید نهایی است. 

وی افزود: در زمینه هنرهای نمایش آیینی سه ویژه‌نامه توسط حوزه هنری به چاپ رسیده که در آن مطالبی از طومارهای فراموش شده نقالی تا معرفی مجالس مغفول مانده تعزیه و مقالات تخصصی در زمینه هنرهای نمایشی موجود است.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه  فعالیت‌های آموزشی این خانه به کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی خلاصه می‌شود، اضافه کرد: تاکنون نشست‌های نمایشنامه‌خوانی به منظور معرفی و مرور آثار نویسندگان برتر و نقد آنها برگزار شده است و در آینده نیز این جلسه‌ها ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول