اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان:

نمایشگاه‌داران متخلف خودرو اعمال قانون می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: نمایشگاه‌دارانی که با پارک در پیاده‌روها عرصه را برای مردم تنگ می‌کنند اعمال قانون می‌شوند.

نمایشگاه‌داران متخلف خودرو اعمال قانون می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یدالله حسینی عصر امروز در جلسه کمیته کاهش تصادفات استان از اعمال قانون خودروهای نمایشگاه دارانی که با پارک در پیاده‌روها عرصه را برای مردم تنگ می‌کنند خبر داد.

وی، با تاکید بر استمرار کاهش تصادفات در محورهای درون شهری افزود: اصلاح سرعت‌کاه‌ها یکی از اهرم‌های کاهش تصادفات در سطح شهرهاست که باید با بررسی‌های کارشناسانه برخی از سرعت کاه‌ها حذف و در بعضی از نقاط نیز ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 23 درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: باید برای اقدام مناسب‌تر طرحی در زمینه برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف نوشته شود و تمام واحدهای نیروی انتظامی طبق آن طرح اقدام لازم را به عمل آورند.

وی، به اهرم‌های کاهش تصادفات درون شهری پرداخت و ادامه داد: برخی از نمایشگاه‌داران با اشغال پیاد‌ه‌رو عرصه را برای مردم تنگ کرده و موجبات بروز تصادف با عابر پیاده می‌شوند که در این راستا باید این خودروها را اعمال قانون کرد.

حسینی، خاطرنشان کرد:  امیدواریم با تدابیر بهتر شاهد کاهش فوتی 84 درصدی مصدومان تصادفی در بیمارستان‌های گیلان باشیم.

وی، با اشاره به اینکه اقدام پلیس باید در راستای منافع عمومی باشد، اذعان کرد: اتخاذ روش مطلوب در استان حائز اهمیت است.

این مسئول، با بر شمردن معایب نحوه انتقال خودروها در استان گفت: پلیس به هیچ عنوان حاضر به ضرر رسانی به شخص یا اشخاص نیست و در صورت ایجاد ضرر و خسارت مقصر باید غرامت را بپردازد.

وی، افزود: دستورالعمل جدید بسیاری از موضوعات را برطرف می‌کند و با اعزام بازرسان روند اجرای دستورالعمل را به خوبی نظارت می‌کنیم.

حسینی، با هشدار به پارکینگ‌داران در زمینه نگهداری صحیح اموال مردم، افزود: اخذ وجه حق پارکینگ خارج از مصوبه، پیگیری پلیس را نیز به دنبال دارد.

معاون هماهنگ کننده پلیس گیلان، از صاحبان وسائل نقلیه خواست با رعایت علایم و قوانین رانندگی مانع از اجرای قانون و انتقال خودروهای خود به پارکینگ شوند.

وی با تصریح بر اینکه اقدام قانونی انتقال خودروها به پارکینگ در راستای رضایت عمومی است، یادآور شد: به جز ستاد ترخیص و پلیس راهور، هیچ‌کس حق ترخیص خودرو را ندارد.

حسینی، درباره اشکالات هندسی شهرهای استان، خاطرنشان کرد: خیابان‌ها مناسب با تولید و حجم خودرو گسترش نیافته و این موضوع موجب ایجاد نصب تابلوهای «پارک مطلقاً ممنوع» در شهرها شده و پلیس چاره‌ای جز این راه ندارد.

ا‌نتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول