اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حج برپا شد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حج و زیارت در پژوهشکده حج در شهر مقدس قم برپا شد.

نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حج برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام علی احمدی مسئول کتابخانه تخصصی پژوهشکده حج در این خصوص گفت: این نمایشگاه در این پژوهشکده با هدف به نمایش گذاشتن آثار جدید و منابع اصلی حج و زیارت برپا شده است و به مدت 20 روز در این مرکز دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 14 هزار کتاب تاریخی با موضوع حج و زیارت شامل اماکن و بخش‌های مختلف در کتابخانه تخصصی حج و زیارت وجود دارد افزود: هر سال حدود 3 هزار جلد کتاب جدید به این کتابخانه افزوده می‌شود که برخی از آن‌ها از کشورهای اسلامی تهیه شده و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

احمدی از ثبت 14 هزار و 200 عنوان کتاب در نرم‌افزار الکترونیکی این مرکز به نام آذرخش خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون جستجوی تمام عناوین این کتاب‌ها با نام محقق، پژوهشگر و مشخصات کتاب در سامانه وجود دارد و کاربران می‌توانند از این طریق از آثار موجود در این کتابخانه بهره بگیرند.

وی از تهیه 400 عنوان کتاب جدید تخصصی حج و زیارت از کشور عربستان در سال 1390 خبر داد و افزود: همچنین در سفری که حجت‌الاسلام والمسلمین معراجی به کشورهای اسلامی داشت 300 عنوان کتاب جدید خریداری شده است که به زودی در اختیار محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاه قرار می‌گیرد.

مسئول کتابخانه تخصصی پژوهشکده حج گفت: محققان و پژوهشگران می‌توانند از جدیدترین آثار گردآوری شده از سوی پژوهشکده حج تا 10 اردیبهشت ماه دیدن کنند.

وی یادآور شد: با توجه به محدود بودن منابع تهیه شده که این کتاب‌ها به عنوان مرجع اصلی به حساب می‌آیند و همچنین به زبان عربی هستند، فروش آن امکان‌پذیر نیست و محققان عزیز می‌توانند پس از افزون این منابع به کتابخانه تخصصی حج و زیارت برای کارهای تحقیقی از این منابع بهره بگیرند.

احمدی افزود: زمان بازدید از نمایشگاه تخصصی کتاب حج و زیارت هر روز از ساعت 7 و 30 دقیقه تا 14 و از ساعت 16 تا 20 بوده و این نمایشگاه به نشانی قم، خیابان سمیه، روبه‌روی مسجد حضرت خدیجه، پژوهشکده حج واقع شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول