اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سازمان توسعه تجارت

انحصار برگزاری نمایشگاه فولاد به اصفهان سپرده شده است

خبرگزاری فارس: نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی، ریخته‌گری و صنایع وابسته که تیرماه در استان اصفهان برگزار می‌شود از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به صورت انحصاری در اختیار اصفهان قرار گرفته است.

انحصار برگزاری نمایشگاه فولاد به اصفهان سپرده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از ارتباطات رسانه‌ای شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، محسن رخشان اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه نمادی واقعی از شعار ملی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و نمایش توانمندی‌های حوزه فولاد کشور است، زیرا ایران در زمینه صنعت فولاد یک کشور به طور کامل خودکفا بوده و لزوم توجه به این امر در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری با هدف پربار ساختن این نمایشگاه، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته، افزود: برگزاری همایش‌های رایگان برای تمامی علاقه‌مندان با حضور مدرسان تراز یک و نام‌آشنای این حوزه، برگزاری بازدیدهای صنعتی از صنایع اصفهان برای غرفه‌داران و مشارکت‌کنندگان و اطلاع‌رسانی گسترده در راستای جذب نگاه بین‌المللی به سمت فولاد ایران از طریق نمایشگاه اصفهان در شمار دستور عمل‌های جدی این ستاد قرار دارد.

مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: اصفهان به واسطه دارا بودن دو مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و هم‌چنین برخورداری از مجتمع‌ها و واحدهای کوچک و متوسط دیگر در این صنعت و صنایع وابسته از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود و این امر مزیت حضور و ارتباط‌‌گیری با نمایشگاه فولاد و متالوژی اصفهان را صدچندان می‌کند.

این امر زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر نقش بسزایی در رشد و پیشرفت اقتصادی هر کشور دارد.

از این‌رو اهمیت‌بخشی بیشتر به این صنعت، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ویژه اقتصادی، استفاده از پتانسیل‌های بالای ارزش افزوده آن و نیز کشف استعدادهای بالقوه در این بخش نیازمند واکاوی عمیقی است که جز با برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی میسر نمی‌شود.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به عنوان پایه‌گذار این عنوان نمایشگاه در کشور، با برگزاری شش دوره دوسالانه از نمایشگاه تخصصی فولاد و متالوژی در سال‌های گذشته سهم بالایی در رشد اقتصاد نمایشگاهی صنعت فولاد کشور داشته است.

این در حالی است که امتیاز انحصاری برگزاری این عنوان نمایشگاهی از طرف سازمان توسعه و تجارت ایران در اختیار شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان قرار گرفته است.

از آنجا که تجربیات کاربردی و عملیاتی کارشناسان این شرکت در برگزاری این نمایشگاه همواره مورد توجه کارشناسان، مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی نمایشگاه بوده است، در سال 91 نیز کارگروه تخصصی برگزاری نمایشگاه فولاد و متالوژی تشکیل شده و جلسات متعددی را با هدف ارتقای سطح کیفی خود در پیش دارد.

خبرهای رسیده از ستاد برگزاری حاکی از آن است که در حاشیه نمایشگاه، همایشی جامع در خصوص صنعت فولاد کشور برگزار خواهد شد که به نوبه خود بار علمی زیادی را برای نمایشگاه به همراه خواهد آورد.

یکی از کلیدی‌ترین نکات این همایش، کاربردی بودن آن برای کارشناسان فولاد کشور است که ارائه گواهی‌نامه معتبر از سوی مراجع ذی‌صلاح از مصادیق این امر به شمار می‌رود.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی، ریخته‌گری و صنایع وابسته از تاریخ 27 لغایت 30 تیرماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود.

*امتیاز انحصاری برگزاری نمایشگاه فولاد در دست شرکت نمایشگاه‌های اصفهان

دومین جلسه ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی، ریخته‌گری و صنایع وابسته در حالی با حضور کارشناسان و مدیران برگزارکننده این نمایشگاه برگزار شد که امتیاز انحصاری برگزاری نمایشگاه فولاد از طرف سازمان توسعه تجارت در اختیار شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان قرار گرفته است.

دیگر استان‌های کشور فاقد چنین عنوان مستقل نمایشگاهی در زمینه این صنعت هستند، اما این نمایشگاه در استان اصفهان از همان نخستین دوره‌های برگزاری به شکلی تخصصی، مستقل و جامع برگزار شده است، به همین دلیل سازمان توسعه تجارت که مرجع اصلی صادرکننده مجوز برپایی نمایشگاه‌های سراسر کشور است، امتیاز برگزاری این عنوان را به اصفهان سپرده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول