اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان عنوان کرد

نبود پاسگاه پلیس‌راه عامل بروز تصادفات در محور قروه ـ همدان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کردستان گفت: نبود پاسگاه پلیس راه در محور قروه ـ سنندج عامل اصلی بروز تصادفات در این شهرستان است.

نبود پاسگاه پلیس‌راه عامل بروز تصادفات در محور قروه ـ همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رمضان نادری ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان قروه به بروز 12 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در تعطیلات نوروز امسال در قروه اشاره و اظهار کرد: از مجموع 14 مورد تلفات جاده‌ای استان در نوروز امسال، 6 مورد در قروه به وقوع پیوسته است.

به گفته وی 23 فقره تصادف منجر به فوت با 28 کشته و 53 فقره تصادف منجر به جرح با 59 مجروح در طول سال گذشته در محورهای شهرستان قروه رخ داده است.

رئیس پلیس راه کردستان خاطرنشان کرد: 15 مورد از این تصادفات با 19 کشته در محور قروه - همدان رخ داده است.

نادری محور قروه ـ همدان را از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود معادن بسیار در قروه و تردد خودروهای سنگین بسیار در این محور، جاده موجود پاسخگوی بار ترافیکی سنگین نیست.

به گفته وی، برای روانسازی این محور تسریع در اجرای روند ساخت بزرگراه ضروری است چرا که بهره‌برداری از 12کیلومتر از این بزرگراه در حد فاصل قروه تا روستای گنجی منجر به کاهش  19 فقره تصادفات در این محور شده است.

وی نبود پاسگاه پلیس راه در محور قروه به سنندج را از مهم‌ترین معضلات ترافیکی در این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 125 کیلومتر راه اصلی در حوزه قروه به سنندج توسط یک پاسگاه پلیس راه اداره می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راه کردستان، احداث پاسگاه در این محور از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به کردستان است که تاکنون محقق نشده است.

نادری محورهای فرعی قروه را نیز از حادثه‌خیزترین محورها عنوان کرد و گفت: پارسال 15 فقره تصادف با 18 کشته در این محورها روی داد که بیشترین آن در مسیر قروه به سریش‌آباد با 9 کشته بوده است.

*‌ کاهش 11 درصدی تلفات حوادث درون شهری در کردستان

مسئول اداره عملیات و کنترل ترافیک راهور کردستان هم در این نشست به کاهش 11 درصدی آمار تلفات حوادث رانندگی درون شهری در کردستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این کاهش آمار در حالی است که در قروه تلفات حوادث درون شهری 125درصد افزایش و تصادفات جرحی هم 53 درصد رشد داشته است.

* نصب دوربین الکترونیکی ثبت تخلفات قروه

علی‌اشرف بساطی بر ساماندهی مطلوب بافت ورودی قروه به منظور مدیریت سرعت و آرام سازی و روانسازی بار ترافیکی تاکید کرد و گفت: نصب دوربین الکترونیکی ثبت تخلفات از ضروری‌ترین نیازهای شهرستان است که نقش ویژه‌ای در کاهش تصادفات دارد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول