اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

آموزش مستمر از اصول اساسی سلامت است

خبرگزاری فارس: کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: افزایش آگاهی و آموزش مستمر یکی از اصول مهم و اساسی در امر سلامت است.

آموزش مستمر از اصول اساسی سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین سلطانی در همایش سلامت که به همت بهداری تیپ 12 حضرت قائم(عج) و با حضور پرسنل پایور و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: سلامتی رفاه و آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک فرد یا جامعه است.

وی دو بُعد سلامتی را شامل سلامتی روحی و جسمی عنوان کرد و گفت: هر دو بُعد سلامتی باید با یکدیگر توأم و همراه باشند، یعنی هم روح و هم جسم فرد باید سلامت باشد.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه بُعد روانی سلامتی دارای اهمیت ویژه‏ای است، افزود: امروزه در بُعد روانی، استرس یکی از مهم‏ترین بیماری‏های روانی رایج در جامعه ماست.

سلطانی در ادامه گفت: بسیاری از بیماری‏های جسمی را که به آنها مبتلا می‏شویم، ریشه‏اش در بیماری‏های روانی است که باید مراقب آنها بود.

وی با با اشاره به اینکه در بُعد سیاسی انسان نباید سیاست‏زده شود زیرا سیاست‏زدگی نوعی بیماری است، گفت: سلامت امری بسیار فراگیر است که باید با تلاش و کوشش همه مردم در جامعه به وجود آید.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مهم‏ترین عامل مرگ و میر در ایران را بیماری‏های قلبی و عروقی نام برد و افزود: دومین عامل و سومین عامل مرگ و میر در ایران به ترتیب سوانح رانندگی و سرطان‏ها است.

وی راهکار جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‏ها را شیوه زندگی سالم عنوان کرد و افزود: تمرین عادت‏های خوب و کنار گذاشتن عادت‏های نامناسب و تمرین کردن این عادت‏ها برای به دست آوردن سلامتی بسیار مهم است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول