اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

رژیم‌های سرخود سلامت جسم را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس گفت: رژیم‌های سرخود بدن را بیمار و اثرات بسیار خطرناکی برای جسم به همراه دارد.

رژیم‌های سرخود سلامت جسم را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ حمیرا حمایلی‌مهربانی عصر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته سلامت اظهار داشت: بدن انسان به تمام گروه‌های غذایی احتیاج دارد و نباید بدن را با رژیم‌های سرخود از این گروه‌ها محروم کرد.

وی ادامه داد: افرادی که مایل به رژیم گرفتن هستند باید این را بدانند که هیچ گروهی از مواد غذایی جایگزین گروه دیگر نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس افزود: افرادی که درصدد استفاده از رژیم غذایی هستند باید در نظر داشته باشند که چه نوع انرژی را به چه میزان مصرف می‌کنند.

حمایلی‌مهربانی تصریح کرد: بسیاری از رژیم‌های سرخود باعث از بین رفتن انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌ها به جای چربی‌ها در بدن می‌شود که خود یکی از عوامل مهم بیمار شدن افراد است.

وی در مورد برخی از عوارض رژیم‌های سرخود خاطرنشان کرد: استفاده از این نوع رژیم‌ها سبب ایجاد بسیاری از مشکلات مانند ریزش مو، تغییر رنگ موی سر در خانم‌ها، ناباروری و برای سالمندان از کار افتادن برخی از اندام بدن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در پایان تأکید کرد: افراد باید زیر نظر پزشک از رژیم‌های استاندارد استفاده کنند زیرا رژیم‌های سرخود برای افراد خطرناک است، به ویژه برای زنان که بیش‌ترین استفاده‌کنندگان از رژیم‌ها هستند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول