اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

معلوم نیست سود پذیره‌نویسی پتروشیمی دهدشت به جیب کی می‌رود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم مناطق محروم هیچ سودی از خصوصی‌سازی نبرده‌اند، گفت: معلوم نیست سود پذیره‌نویسی پتروشیمی دهدشت به جیب چه کسی می‌رود.

معلوم نیست سود پذیره‌نویسی پتروشیمی دهدشت به جیب کی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرستان‌هایی چون کهگیلویه، بهمئی و چرام علی‌رغم همه محرومیت‌های کنونی دارای استعدادهای فراوانی به‌ویژه در کشاورزی و صنعت هستند که با سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌توان شاهد رخت بر بستن بیکاری و توسعه نیافتگی در این شهرستان‌ها باشیم.

اجرای اصل 44 قانون اساسی تا حد زیادی امیدها را برای توسعه همه‌جانبه به‌ویژه در مناطق محروم دوچندان کرده ولی آن‌گونه که شاهد بودیم علی رغم توجهات، شعارها و سیاست‌های دولت، اقدام مؤثری در این مناطق به‌وجود نیامد.

برای بررسی این موضوع به سراغ نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا نظر ایشان را در این خصوص جویا شویم. آنچه از نظر می‌گذرد حاصل مصاحبه خبرنگار فارس با حجت‌الاسلام علی‌محمد بزرگواری است.

وی در این گفت‌وگو به خبرنگار فارس گفت: اصل 44 قانون اساسی در مناطق محروم جواب نمی‌دهد و مردم نقاط محروم هیچ سودی از این قانون نمی‌برند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس اصل 44 قانون اساسی بخشی از سرمایه‌گذاری پروژه‌های کلان باید توسط مردم صورت گیرد، تاکید کرد: در مناطق محروم که مردم به زحمت گذران زندگی می‌کنند چگونه می‌توانند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: برای این موضوع نطق‌ها و تذکرات بسیاری در مجلس داشتم و صدای مردم حوزه انتخابیه‌ام را به گوش همه رساندم و همچنان پیگیر این موضوع هستم.

حجت‌الاسلام بزرگواری ادامه داد: از مقام معظم رهبری نیز خواسته‌ام تا دست دولت را باز بگذارند تا برای سرمایه‌گذاری در مناطق محرومی چون شهرستان کهگیلویه عملا وارد شود تا نیازی به پذیره‌نویسی و مشارکت بخش خصوصی و مردم در پروژه‌هایی مثل پتروشیمی دهدشت نباشد.

 

*اگر دولت وارد نشود به جز وعده دروغ کاری برای مردم نمی‌کنیم

دبیر دوم کمیسیون آب و کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: از آن‌جا که عملا مردم مناطق محروم قدرت سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را ندارند ورود دولت به سرمایه‌گذاری مستقل در این مناطق ضروری است.

حجت‌الاسلام بزرگواری با بیان اینکه اگر ساز و کاری طراحی نشود که دولت در پروژه‌های کلان مناطق محروم به‌ویژه در پتروشیمی دهدشت سرمایه‌گذاری کند، عملا به جز وعده‌های تکراری و دروغ کاری برای این مردم نمی‌توانیم بکنیم.

وی ادامه داد: برای رفع معضل بیکاری در حوزه انتخابیه‌ام راهی نداریم جز اینکه به سمت اجرای پروژه‌های کلان به‌ویژه در کشاورزی روی آوریم ولی این مهم وقتی عملی می‌شود که دولت با در نظر گرفتن امتیازی برای مناطق محروم بخش اعظم سرمایه اجرای یک طرح را تامین کند.

نماینده منتخب مردم در مجلس آینده شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران استانی و خارجی نیز عمدتا به علت مهیا نبودن زیرساخت‌ها در این مناطق وارد نمی‌شوند که به همین دلیل لازم است دولت برای این مشکل فکری بکند.

 

*پول‌های جمع‌آوری شده مردم معلوم نیست در کدام بانک هستند و چه کسی سود آن‌ها را می‌خورد

بزرگواری با انتقاد از توقف روند ساخت پتروشیمی دهدشت گفت: 8 میلیارد و 700 میلیون تومان از مردم برای این پتروشیمی گرفتند ولی اکنون معلوم نیست این پول‌ها در چه بانکی هستند و سود آن‌ها به جیب چه کسی می‌رود؟

وی با بیان اینکه کار کردن برای این مردم شایسته تعلل و شوخی نمی‌شناسد، تصریح کرد: یک دفتر و دستک برای خود راه انداختند و حقوق‌های آن‌چنانی می‌گیرند ولی عملا هیچ کاری برای مردم محروم و نیازمندی که حتی پول خود را نیز برای پذیره‌نویسی تحویل داده‌اند، انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اصل 44 قانون اساسی در مناطق محروم جواب نمی‌دهد و دولت برای نجات مردم از بیکاری باید فکری اساسی بیندیشد.

 

* صحرای کلاچو برای کشاورزی است نه صنعت

حجت‌الاسلام بزرگواری با انتقاد از در نظر گرفتن زمین‌های وسیع کشاورزی در دشت مستعد کلاچوی دهدشت برای احداث پتروشیمی، بیان داشت: این دشت حاصلخیز برای توسعه کشاورزی است نه صنعت.

وی ادامه داد: شهرستان کهگیلویه برای رونق کشاورزی بسیار مناسب و مستعد بوده که امید است همه مسئولان به این مهم توجه بیشتری نشان بدهند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام خاطرنشان کرد: پروژه‌های اشتغال‌زایی چون سیمان سپو، فولاد بهمئی در دستور ویژه کاری همه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مدیران شهرستانی است که امید است با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد تغییر و تحول در اشتغال و اقتصاد مردم این مناطق باشیم.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول