اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو دهه آینده

50 درصد بخش خصوصی به عهده ربات‌ها قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره ملی رباتیک گفت: در دو دهه آینده 50 درصد بخش خصوصی کشور برعهده ربات‌ها قرار می‌گیرد.

50 درصد بخش خصوصی به عهده ربات‌ها قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا عرب‌یار محمدی در آیین افتتاحیه دومین دوسالانه مسابقات ملی رباتیک گفت: شاهین‌شهر اصفهان با 191 تیم میزبان جشنواره ملی رباتیک است.

دبیر جشنواره ملی رباتیک افزود: اگر نگاهی گذرا به پیشرفت رباتیک داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که از سال 2007 تا 2011 تنها 450 درصد پیشرفت در بخش نظامی صورت گرفته است و در بخش ربات‌های تفریحی 1.5 برابر رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: در تمام جهان 20 تا 25 سال پس از دست‌یابی به دستاوردهای علمی می‌توان شاهد صادرات آن به دیگر کشورها بود.

وی گفت: دومین دوره مسابقات رباتیک با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شاهین‌شهر و دانشگاه مالک‌اشتر صورت می‌گیرد.

دبیر جشنواره رباتیک ادامه داد: این دوره از مسابقات در پنج لیگ با عنوان‎های مسیریاب در بخش دانش‌آموزی، مسیریاب ساده در بخش دانشجویی، مسیریاب پیشرفته در بخش ناوبری شهری، ماز و میکروموس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش‎های علمی می‎تواند به پیشرفت علم رباتیک در کشور کمک شایانی داشته باشد، تأکید کرد: 20 میلیون ربات در جهان وجود دارد که در دهه‎های آینده کنترل بیشتر برنامه‎های حساس و پرهزینه و خطرناک را به دست می‌گیرند، البته در کشور ما میل زیادی برای وجود ربات‎ها وجود ندارد اما با پیشرفت تکنولوژی و فناوری وجود این علم اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

عرب‌یار‌محمدی هم‌چنین به اهداف برگزاری این مسابقات اشاره و تصریح کرد: ما به دنبال ربات‌هایی هستیم که بتوانند در مدیریت شهری به کار گرفته شوند و گام به سوی رفع نیازهای تجاری و دفاعی بردارد.

وی اضافه کرد: باید همایش‌ها و دوسالانه‌های رباتیک را گسترش داد تا شاهد ایجاد انگیزه در جمع دانشمندان این عرصه باشیم.

دبیر جشنواره رباتیک توسعه روحیه و همکاری، تبدیل یافته‌های علمی و تئوریک به فعالیت‌های علمی، تقویت ارتباط هدفمند و ایجاد فضا برای بروز استعداد را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: در این دوره از مسابقات 191 تیم در قالب 551 نفر شرکت کرده‌‌اند.

وی در پایان از بخش‌های مختلفی که در برگزاری این مسابقات شرکت دارند نام برد و اظهار کرد: امید است این سری از مسابقات در راستای پیشرفت و بروز استعدادهای فعال در بخش رباتیک مفید واقع شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول