اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

سامانه نظارتی ثبت معاملات گامی برای تحقق دولت الکترونیک است

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت: راه‌اندازی سامانه نظارتی ثبت معاملات دستگاه‌های اجرایی گامی دیگر در راستای شفاف‌سازی و تحقق دولت الکترونیک است.

سامانه نظارتی ثبت معاملات گامی برای تحقق دولت الکترونیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین محمدحسین یزدان‌پناه در مراسم افتتاحیه همایش آموزشی - توجیهی سامانه کشوری نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، با اشاره به شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اظهار کرد: رصد کردن و نظارت بر معاملات دولتی که حجم بسیار عظیمی از جریان مالی اقتصاد کشور را به خود اختصاص می‌دهد از اهداف کلی و در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور به ویژه در سال 91 که از سوی مقام معظم رهبری به "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزّین شده است قرار دارد.

وی افزود: با راه‌اندازی و تکمیل این سامانه و کنترل مناقصه‌ها و مزایده‌ها از این طریق، محیط معاملات دولتی شفاف و هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

بازرس کل استان قزوین با بیان اینکه شفاف‌سازی و قانونمندسازی فرآیند انجام معاملات یکی از بزرگ‌ترین راهکارهای جلوگیری از فساد در نظام مالی و اقتصادی هر کشور است، خاطر نشان کرد: شفافیت موجب می‌شود که مبادی ورود فساد و راه‌های نامشروع تقلب و تبانی در معاملات، ارائه اطلاعات غلط، فرار از پرداخت مالیات، اختلاس، ارتشاء، رانت‌جویی، هدر رفتن منابع مالی دولتی و نظایر آن تا مقدار زیادی مسدود شود.

وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعات و پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات، جریان اطلاعات مربوط به معاملات دولتی را در سطح جامعه گسترش داده و زمینه بسیاری از تخلفات، رانت‌خواری‌ها، مناسبات ناصحیح، انحصارات، تبانی‌ها و فسادهای مالی و اداری از میان می‌رود .

یزدان‌پناه با اشاره به بانک اطلاعات مناقصات نیز یادآور شد: بانک اطلاعات مناقصات بستر مناسبی برای دستگاه‌های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین ارگان نظارتی نظام در خصوص نظارت بر فرآیند اجرای امور در دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول