اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم:

پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی استان قم پایان یافت

خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم از اتمام عملیات اسکن پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی سجلی در استان قم خبر داد.

پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی استان قم پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان قم، جواد ادیم معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در این استان بیان داشت: این  پروژه در سه شیفت کاری از اواخر مرداد ماه سال 90 در استان قم آغاز شد و در حال حاضر تمام اسناد هویتی این استان آرشیو الکترونیکی شده است.

وی تصریح کرد: در استان قم یک میلیون و 317  هزار برگ سند هویتی و سجلی وجود دارد که روزانه افزون بر 15 هزار برگ از این اسناد در اداره ثبت احوال شهرستان قم اسکن می‌شد.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم همچنین افزود: با پیگیری‌های مستمر و منظم کمیته راهبردی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان و با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای به‌کار گرفته شده در این پروژه مهم توسط پیمانکاران مربوطه، عملیات اسکن اسناد ولادت به تعداد یک میلیون و 115 هزار برگ سند و اسناد فوت استان به تعداد 202 هزار برگ سند موجود در بایگانی اداره ثبت احوال تا تاریخ 10 فروردین ماه امسال به پایان رسیده است.

ادیم در ادامه گفت: عملیات داده آمایی اسناد باقی مانده و ارسال و بارگذاری این اسناد به مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور نیز در حال انجام بوده و به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: با اتمام این پروژه برای انجام کارهای مربوط به اسناد، ضرورتی به حضور و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه افراد وجود ندارد و دسترسی و بهره‌برداری از اسناد سجلی به صورت الکترونیکی و مکانیزه صورت می‌گیرد.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم یکی از مزایای اصلی پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد را افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان عنوان کرد و گفت: افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه‌جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینه‌های مربوط به مراسلات پستی و بایگانی، حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفاده‌های متعدد و ارائه خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آنها از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول