به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان قم، جواد ادیم معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در این استان بیان داشت: این پروژه در سه شیفت کاری از اواخر مرداد ماه سال 90 در استان قم آغاز شد و در حال حاضر تمام اسناد هویتی این استان آرشیو الکترونیکی شده است.
وی تصریح کرد: در استان قم یک میلیون و 317 هزار برگ سند هویتی و سجلی وجود دارد که روزانه افزون بر 15 هزار برگ از این اسناد در اداره ثبت احوال شهرستان قم اسکن میشد.
معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم همچنین افزود: با پیگیریهای مستمر و منظم کمیته راهبردی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان و با تلاشهای شبانهروزی نیروهای بهکار گرفته شده در این پروژه مهم توسط پیمانکاران مربوطه، عملیات اسکن اسناد ولادت به تعداد یک میلیون و 115 هزار برگ سند و اسناد فوت استان به تعداد 202 هزار برگ سند موجود در بایگانی اداره ثبت احوال تا تاریخ 10 فروردین ماه امسال به پایان رسیده است.
ادیم در ادامه گفت: عملیات داده آمایی اسناد باقی مانده و ارسال و بارگذاری این اسناد به مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور نیز در حال انجام بوده و به زودی به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: با اتمام این پروژه برای انجام کارهای مربوط به اسناد، ضرورتی به حضور و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه افراد وجود ندارد و دسترسی و بهرهبرداری از اسناد سجلی به صورت الکترونیکی و مکانیزه صورت میگیرد.
معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم یکی از مزایای اصلی پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد را افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان عنوان کرد و گفت: افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفهجویی در وقت و هزینه به ویژه هزینههای مربوط به مراسلات پستی و بایگانی، حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفادههای متعدد و ارائه خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آنها از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد است.
انتهای پیام/آ30