اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

گلستان رتبه اول کشور در برگزاری انتخابات الکترونیک را کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: گلستان در برگزاری انتخابات الکترونیک رتبه اول کشور را به دست آورد.

گلستان رتبه اول کشور در برگزاری انتخابات الکترونیک را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی عصر دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: با توجه به اینکه سال 1391 به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، همه باید برای تحقق این هدف در سال جاری همت مضاعف را به کار گیریم.

وی با اشاره به دستاوردهای سال 1390 اذعان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند، در داخل کشور سال گذشته به معنایی حقیقی کلمه سال بروز اقتدار ایرانی بوده است و مردم ایران چه در راهپیمایی 22 بهمن و چه در مشارکت در انتخابات مجلس نهم آنچنان حضور و شاخص خود را در تاریخ منطقه ثبت کرده‎اند که نظیر آن را در گذشته کمتر داشته‎ایم.

جمشیدی با اشاره به اقداماتی که برای برگزاری انتخابات مجلس نهم در گلستان انجام شده بود تصریح کرد: کار ستاد انتخابات از نیمه دو مهر ماه شروع شد که 20 جلسه و 108 مصوبه را به همراه داشت که نسبت به انتخابات گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: همچنین 49 جلسه در کمیته‎ها با 226 مصوبه شکل گرفت و 24 جلسات مشترک شورای تامین استان و شهرستان‎ها با هیئت اجرایی، هیئت بازرسی و ائمه جمعه انجام شد که این کار برای نخستین بار به این سبک هدایت می‎شد.

وی برگزاری 990 جلسه در شهرستان‎ها با حضور فرمانداران را از دیگر اقدامات انجام شده در برگزاری انتخابات مجلس نهم برشمرد و اذعان کرد: از ابتدای سال 1390 دبیرخانه انتخابات را در استان فعال کردیم که در نیمه دوم مهر ماه به صورت متشکل آغاز به کار کرد.

جمشیدی راه‎اندازی سایت انتخابات، ارسال اخبار، نشست‎های خبری، مستندسازی تمام مراحل انتخابات را از دیگر اقدامات انجام شده در انتخابات 12 اسفند ماه 1390 دانست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در این دوره از انتخابات بی‎نظیر بوده است تاکید کرد: برای برگزاری انتخابات سالم 20 هزار و 509 نفر با توجه به نوع فعالیت‎ها از آموزش‎های لازم بهره‎مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات در 14 استان انتخابات در برخی از حوزه‎ها به صورت الکترونیک انجام شده است یادآور شد: در استان گلستان نیز شهرستان علی‎آباد کتول با برگزاری صددرصدی انتخابات الکترونیک در سطح کشور رتبه اول را به دست آورد.

جمشیدی با بیان اینکه بعد از احراز صلاحیت‎ها در گلستان 64 کاندیدای مجلس با هم به رقابت پرداختند افزود: از تعداد یک میلیون 108 هزار نفر واجد شرایط انتخابات در گلستان 890 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که 119 هزار نفر آنها رأی اولی بوده‎اند.

وی خاطر نشان کرد: در استان گلستان شهرستان گمیشان با مشارکت بالای 94 درصد بیشترین میزان مشارکت و شهرستان گرگان با مشارکت بیش از 64 درصد پایین‎ترین میزان مشارکت را در استان دارا بوده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه از هفت کرسی مجلس گلستان شش کرسی تعیین وضعیت شده است بیان کرد: تنها در حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا انتخابات به دور دوم کشیده شده است که آمادگی داریم در 15 اردیبهشت ماه انتخابات را در مرحله دوم برگزار کنیم.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول