اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال ‌جاری

کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌ جاری تمامی کتابخانه‌های عمومی این استان الکترونیکی می‌شود.

کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری الکترونیکی می‌شود

ابوالحسن همتیان امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 12 کتابخانه روستایی در سطح روستاهای این استان احداث شد که این مسئله گامی موثر در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نسل جوان است.

وی با اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی این استان از درآمدهای شهرداری‌ها، گفت: در سال گذشته 254 میلیون تومان از مجموع بدهی‌های شهرداری‌ها به کتابخانه‌‎های عمومی این استان اعلام وصول شد.

همتیان در ادامه همچنین به عملکرد این اداره‌کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با تلاش مجموعه همکاران پنج نشست انجمن عمومی کتابخانه‌های استان با حضور ریاست استاندار، سه نشست کمیته نهضت مطالعه مفید با ریاست استاندار محترم در استان تشکیل شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش در راستای عضویت دانش‌آموزان به صورت نیم بها در کتابخانه‌های عمومی این استان را از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه 20 درصد دانش‌آموزان شامل دانش‌آموزان نخبه، دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانش‌آموزان زیرپوشش بهزیستی به صورت کاملا رایگان از خدمات کتابخانه‌های عمومی این استان بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین تمامی فرهنگیان استان نیز می‌توانند با عضویت رایگان در سطح کتابخانه‌های عمومی این استان به‌صورت رایگان از خدمات این مراکز فرهنگی بهره‌مند شوند.

همتیان با اشاره به برنامه‌های تدوین شده این معاونت در سال‌ جاری، افزود: تجهیز تمامی کتابخانه‌های عمومی این استان به سیستم اذان‌گو، بلوتوث سنتر و دوربین مدار بسته، الکترونیکی شدن تمامی کتابخانه‌های استان از جمله این برنامه‌‎ها محسوب می‌‎شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 200 کتابخانه در سطح استان از خدمات الکترونیکی و پنج باب کتابخانه نیز به سیستم اذان‌گو تجهیز شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از تجهیز کتابخانه‌های عمومی این استان به کتاب‌های گویا خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرکز کتابخانه رودکی شهرکرد افزون بر 10 الی 12 جلد کتاب گویا موجود است که به ‌منظور استفاده روشن‌دلان از خدمات کتابخانه‌های عمومی در این مرکز قرار داده شده است.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم‌سازی بستر نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی در این استان، گفت: به‌منظور تحقق این هدف در ایام تعطیلات نوروز 91 افزون بر سه باب کتابخانه عمومی این استان شامل کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد، کتابخانه امام خمینی بروجن و کتابخانه شهید مطهری لردگان به مراجعان خدمات لازم را ارائه کردند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول