اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای شهر اردبیل

طرح کارت بلیط الکترونیک اتوبوس‌های اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: با تصویب اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل شهرداری موظف شد طرح کارت بلیط الکترونیکی اتوبوس‌های دولتی و خصوصی را اجرایی کند.

طرح کارت بلیط الکترونیک اتوبوس‌های اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل شامگاه دوشنبه در دویست و نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در بسیاری از شهرهای بزرگ کشورمان این طرح اجرایی شده و با عرضه کارت اعتباری استفاده کنندگان از اتوبوس‌های شهری می‌توانند به جای پول و بلیط از این کارت اعتباری بهره بگیرند.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر بهبود شرایط کنترلی و مشخص شدن وضعیت درآمد روزانه توسط اتوبوس‌های شهری سبب سهولت تردد مردم شده و مردم می‌توانند به خوبی از وسایط نقلیه عمومی اتوبوس استفاده کنند.

وی به علاقمندی بخش خصوصی در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: کل هزینه اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری انجام شده و توافق صورت گرفته بین 250 تا 300 میلیون تومان است.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر در مورد صدور مجوز و اجرای توافق به عمل آمده ما بین شهرداری و مالک اراضی واقع در بزرگراه مقدس اردبیلی برای اجرای طرح خدماتی بحث و بررسی شد که جمعی از اعضای شورای شهر اردبیل با اجرای این طرح به نسبت 70 درصد سهم شهرداری و توافق 30 درصدی سهم مالک و واگذاری بخشی از سهم شهرداری به مالک برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری خدماتی موافقت شد و اعضا به شهرداری مجوز دادند تا در این زمینه توافق لازم را طبق مقررات انجام دهند.

هر چند یکی از اعضای شورای شهر اردبیل که همیشه از مخالفان طرح سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است با اجرای آن مخالفت کرد اما جواد قرآن‌نویس عضو شورای شهر اردبیل با حمایت از سرمایه‌گذاران اظهار داشت: به نفع ماست که نگرش‌ها را نسبت به سرمایه‌گذاری مثبت کنیم و با تغییر نگرش در جذب سرمایه‌گذاران آن هم به نفع شهرداری تلاش کنیم.

وی گفت: بنده به دلیل دیدگاه مثبتی که در شورا نسبت به مشارکت وجود ندارد استعفا داده‌ام ولی همچنان معتقدم تنها راه نجات ما از مشکلات معمول و روزمره به مانند استان‌های همجوار جذب سرمایه‌گذاران و حمایت همه‌جانبه از آنهاست.

جواد زنجانی دیگر عضو شورای شهر اردبیل با حمایت قاطع از سرمایه‌گذار این طرح خاطرنشان کرد: شایسته نیست سرمایه‌گذاری که حامی و پشتوانه اداری و مالی ندارد را تنها بگذاریم و یا حمایت لازم را از او به عمل نیاوریم.

وی گفت: وظیفه ماست که حتی با کم شدن سهم شهرداری نگاه مثبت خود را به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران تقویت کنیم چرا که اردبیل همچنان از زخم وارد شده به سرمایه‌گذاری رنج می‌برد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل در خصوص معرفی اعضای کمیسیون‌های بهای خدمات، تملک، واگذاری مناطق عالی سرمایه‌گذاری مشارکت به بحث و بررسی پرداخته و ترکیب این کمیسیون‌ها را با بررسی‌های متفاوت مشخص کردند که در این بین نظر شهرداری مبنی بر تشکیل جلسات به صورت گروهی در شهرداری مرکز با وحدت رویه و جلوگیری از اتلاف انرژی اعضای مختلف جلسات مورد توافق قرار نگرفت.

 

صدور مجوز پرداخت پاداش برای شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل همچنین مجوز پرداخت پاداش پایان سال شهردار اردبیل را که معادل یک ماه حقوق است تصویب کردند.

در هنگام تصویب این مجوز دو تن از اعضای شورای شهر اردبیل مدعی شدند که باید این پاداش افزایش یابد اما شهردار اردبیل با غیر قانونی خواندن این امر به صراحت اعلام کرد که هرگز بیش از میزان تعیین شده پاداشی دریافت نمی‌کند.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با پرداخت جریمه 4 میلیون تومانی شفیع شکوهی توسط شهرداری از بابت جرائم تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر اردبیل با نصب تصاویر شهدای فرهنگی تنها در محدوده بلوار شهید باکری موافقت کردند.

شهردار اردبیل در این زمینه اظهار داشت: آموزش و پرورش در یک پیشنهاد جدید اعلام کرده که قصد دارد در پنج میدان اصلی شهر عکس شهدای فرهنگی را نصب کند که این کار برخلاف مقررات و ضوابط بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجام تعهدات آنهاست.

صدیف بدری اضافه کرد: به دلیل آنکه امسال تلاش می‌کنیم در اکثر فواصل بلوارهای شهر تمثال شهدا را نصب کنیم اعضای شورای شهر اردبیل با نصب تصاویر شهدا در مسیر میدان باکری و بلوار این مجموعه به عنوان شهدای فرهنگی موافقت کردند.

 

یادبود بابا صفری شهردار فقید اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه جواد قرآن‌نویس عضو شورای شهر اردبیل از شهردار خواست تا همه‌ساله مراسم یادبود مرحوم بابا صفری را که از شهرداران به نام کشور بوده برگزار کند.

شهردار اردبیل در این زمینه گفت: در کنار مراسم یادبود مرحوم بابا صفری شهردار پرتلاش اردبیل در سال‌های گذشته قرار است امسال در یک آئین باشکوه از شهرداران سابق اردبیل به همراه خانواده‌هایشان تجلیل صورت گیرد.

به همت جمعی از خبرنگاران و تلاش محمد اصغری سال گذشته ویژه نامه‌ای در مورد تاریخچه کاری و زندگینامه مرحوم بابا صفری شهردار فقید اردبیل انتشار یافت که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول