اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

شعار سال باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به نام‌گذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: عنوان نام‌گذاری سال باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

شعار سال باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مجتبی اطمینان اظهار داشت: نام‌گذاری سال مختص یک استان و یا یک شهرستان نیست و با نهادینه کردن مفاهیم، نام‌گذاری‌ها باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.  

وی افزود: در این راستا شورای فرهنگ عمومی استان‌ها متولی اصلی نهادینه‌‌کردن شعار سال در استان‌ها هستند.  

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه به اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در سال جاری اشاره کرد و گفت: رویکرد پژوهشی در جهت تحقق رصد فرهنگی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: به زودی فراخوان‌های پژوهشی و اولویت‌های فرهنگی استان و همچنین طرح حمایت از ایده‌ها و طرح‌های کارشناسان و صاحب‌نظران منتشر می‌شود.

اطمینان همچنین تدوین مجموعه سیمای فرهنگی شهرستان‌ها، نام‌گذاری فرهنگی شهرها و شهرستان‌های استان با توجه به هویت فرهنگی آنان و برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها در راستای توسعه و اعتلای فرهنگ عمومی استان را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی عنوان کرد.

وی از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در دو شهر قاضی از شهرستان مانه، سملقان و شهر راز طی یک ماه آینده نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر هفت شهرستان و سه شهر استان دارای شورای فرهنگ عمومی هستند که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری این تعداد به 12 شهرستان و شهر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول