اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌ابیانه در جمع دانشجویان قزوینی:

همه باید به دنبال تولید ملی باشیم

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: در حالی که بسیاری از مردم ایران تصورات اشتباهی در خصوص درآمد حاصل از صادرات نفت خام کشور دارند باید گفت این مبلغ برای هر ایرانی ماهانه 61 هزار تومان است.

همه باید به دنبال تولید ملی باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه امروز در جشن بزرگ ایران هسته‌ای که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌گذاری ایرانی، به تبیین دلایل این نامگذاری پرداخت.

محمدحسن قدیری ابیانه در ‌ارتباط‌ با بخش نخست از نام سال جدید با عنوان تولید ملی خاطر نشان کرد: سیاست کشورهای استعمارگر در کشورهای نفت خیز، وابسته نگهداشتن آنان به نفت خام است و از دو طریق برای تحقق این سیاست‌ها تلاش می‌کنند.

ابیانه یکی از این سیاست‌ها را جلوگیری از تولید ثروت در این کشورها دانست و افزود: کشورهای استعمارگر برای رسیدن به این هدف برنامه‌های متعددی دارند که راه‌های فرهنگی یکی از این برنامه‌هاست و از بین بردن وجدان کاری نمونه‌ای از این روش‌ها به شمار می‌رود.

وی مصرف کردن درآمد حاصل از صادرات نفت و جلوگیری از سرمایه‌گذاری آن برای تولید ثروت را روش دوم این کار خواند و یادآور شد: این کشورها بخش زیادی از اهداف خود را از طریق دامن زدن به مصرف‌گرایی اجرایی می‌کنند تا به این ترتیب پول کشورهای نفت‌خیز در نهایت به کشورهای استعمارگر باز گردد.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه بیان کرد: برای جلوگیری از وقوع این رویدادها باید تولید ملی افزایش یابد و مردم به هنگام خرید اقلام مورد نیاز خود کالاها را با در نظر گرفتن اقتصاد، اشتغال و پول ملی کشور خود انتخاب کنند.

ابیانه به بخش دوم با عنوان حمایت از کار اشاره و تصریح کرد: در حالی که بسیاری از مردم ایران تصورات اشتباهی در خصوص درآمد حاصل از صادرات نفت خام کشور دارند باید گفت این مبلغ برای هر ایرانی ماهانه 61 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های دولت برای هر دانشجو سه میلیون تومان است، ادامه داد: در چنین شرایطی جستجوهای یک دانشجو برای یافتن کار نشان می‌دهد که این دانشجو نقش خود را به درستی درک نکرده است چراکه سرمایه‌گذاری دولت برای دانشجو بی‌هدف نبوده و خود آن دانشجو بخشی از راه حل مسئله بیکاری است.

ابیانه افزود: بسیاری از افراد به دنبال یافتن کار دولتی و دریافت مزایا بوده و در خصوص درآمد دولت، وظیفه هر یک از ایرانیان و مدیریت دولت دچار توهم هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: هر یک از ایرانیان و به ویژه دانشجویان باید به جای یافتن کار به دنبال تولید کار باشند.

ابیانه پیشرفت غرب را ناشی از دو عامل کار و قناعت در مصرف دانست و تصریح کرد: بسیاری از مواردی که از نظر فرهنگ جدید ایرانی مدرن محسوب می‌شوند در غرب مدرن نیستند و وجود آنها تنها موجب تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورمان، مدت زمان کار کردن هر نفر در بخش خصوصی دو ساعت و چهار دقیقه و در بخش دولتی یک ساعت و چهار دقیقه است عنوان کرد: مطالعات نشان می‌دهند که ایرانیان کارهای اداری و کره‌ای‌ها کارهای کارمندی را بیشتر می‌پسندد و همین عامل، موفقیت کره جنوبی را در زمینه پیشرفت فراهم می‌کند.

این کارشناس امور اقتصادی اذعان کرد: البته ضرورت تولید کار توسط افراد، از مسئولیت و وظیفه مسئولان امر نمی‌کاهد.

ابیانه حمایت از سرمایه ایرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: سرمایه‌های کشور باید در راستای تولید ملی سوق داده شوند که این تولید تنها منحصر به کالا نبوده و خدمات ایرانی را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم ایران زهد را در بی‌توجهی به پول می‌دانند و این در شرایطی است که پیشوایان دین مبین اسلام از طریق کار و در نتیجه تولید ثروت به وضع فقرا رسیدگی می‌کردند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول