اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه ادیان و عرفان پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد:

دید هنری منجر به وسعت ذهن عارفان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه ادیان و عرفان تطبیقی پژوهشکده قرآن و عترت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دید هنری به یک عارف وسعت در ذهن و شکوفایی در دل می‌دهد تا زیبایی دین را فهمیده و به دیگران نیز القا ‌کند.

دید هنری منجر به وسعت ذهن عارفان می‌شود

علی عینعلی‌لو در حاشیه اختتامیه همایش بین‌المللی دین در آینه هنر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با ابراز رضایت از برگزاری چنین همایش‌هایی در تبیین ارزش‌های دینی اظهار کرد: دین و هنر هیچ فاصله‌ای از هم ندارند و ما اگر ادبیات کلامی را بیشتر مد نظر قرار می‌دهیم به این دلیل است که هم هنر اندیشیدن و هم هنر فرمالیستی داریم.

وی با اشاره به هنر و ذهن هنرگرای انسان در بیان اندیشه‌های دینی بیان داشت: اگر هنر کلامی به این گستردگی و فراگیری در بین مردم نبود هیچ گاه با این جذابیت مطرح نمی‌شد و این نشان از اهمیت هنر در ادیان مختلف دارد.

مدیر گروه ادیان و عرفان تطبیقی پژوهشکده قرآن و عترت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما از بدو ورود به شعر فارسی یا عربی و بیان مفاهیم دینی، شعر، نثر فنی و مفاهیم هنری می‌بینیم این جذابیت‌ها با یک بینش خوب در بین مردم خود را نشان می‌دهد که این چه در ادوار گذشته و چه در دنیای کنونی به وضوح نمایان است.

وی با بیان اینکه ما عرفان را اندیشه‌ی هنری از دین می‌دانیم، افزود: برخی از اندیشمندان عرفان را نوعی دین معرفتی از دین می‌دانند اما بنده طرفدار طیفی هستم که عرفان را برداشت هنری از دین می‌دانند.

عینعلی‌لو تأکید کرد: دید هنری به یک عارف چنان وسعتی در ذهن و شکوفایی در دل می‌دهد که دین را آن گونه می‌فهمد که دیگران از فهمش عاجزند به همین علت عارف، دینی را که به زیبایی فهمیده به دیگران نیز القا می‌کند.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول