اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

بیان دین در حریر هنر، مقبول‌تر است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اگر دین در حریر هنر بیان شود، مقبول‌تر خواهد شد.

بیان دین در حریر هنر، مقبول‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام بهمن اکبری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نخستین همایش بین‌المللی"دین در آئینه هنر" با اشاره به تأثیرگذاری پیام‌های منتقله از زبان هنر در جوامع، اظهار کرد: هنر نگاه عاشقانه، عارفانه و مهرورزانه به حوزه عدالت است که با این وصف بهره‌گیری از این ابزار ارزشی در راستای بیان مفاهیم و اهداف متعالی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دین در عین تکثر، واحد است، ابراز داشت: هنر بلندگوهای انسان معاصر برای بیان و ترویج دین و فرهنگ در همه عرصه‌ها است.

رئیس مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر پژواک صدای انقلاب اسلامی و گفتمان ایران یک فرهنگ گسترده است، تصریح کرد: فرهنگ ارزشی جمهوری اسلامی ایران تا قلب آسیا، افریقا و اروپا رفته و مرزها را درنوردیده است.

وی با بیان اینکه زبان فرهنگ اسلامی زبان عشق هنر و دوستی است، گفت: این حوزه عشق‌ورزی باید در حوزه رفتار و تعاملات اجتماعی ظهور کند و حاکمان در عرصه رسانه و هنر باید این مهم را مورد توجه خود قرار دهند.

اکبری با بیان اینکه تأکید بر نوع زاویه دید هنر به دین و دین به هنر، مقصود برگزاری این همایش است، عنوان کرد: هنر منحصر به جغرافیا یا دین خاصی نیست بلکه این هنر مرز و بوم و اقلیت نمی‌شناسد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: اگر دین در حریر هنر عرضه شود، آموزه‌های الهی و انسانی دین مقبول‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول