اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد

لزوم بازگو کردن هنر از محتوای عظیم دین اسلام

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر بازگو کردن هنر از محتوای عظیم دین اسلام تأکید کرد.

لزوم بازگو کردن هنر از محتوای عظیم دین اسلام

کریم نجفی برزگر در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی دین در آینه هنر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه اسلام دینی است که دارای پیام جهانی است، افزود: پیام اسلام حامل ارزش‌های اسلامی و انسانی برای بشریت است به طوری که زندگی جامعی را در ابعاد مختلف مادی و معنوی برای مردم جهان بیان کرده است.

وی ادامه داد: در این میان دین اسلام یکی از قالب‌هایی است که می‌تواند نقش برجسته‌ای در سعادت انسان‌ها داشته باشد پس باید نسبت به معرفی آن به تمام جهانیان اقدام شود.

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه می‌توان در بازگو کردن هنر از محتوای عظیم دین اسلام استفاده کرد، خاطرنشان کرد: غربی‌ها برای معرفی محصولات، شیء ناچیز و یا کالاهای مبتذل از هنر استفاده می‌کنند در صورتی که آن کالای ماندگاری نیست و جزئی و بی‌ارزش است.

وی ادامه داد: متأسفانه برای معرفی اسلام که زندگی جامعی را برای مردم جهان به ارمغان آورده کاری نمی‌کنیم در صورتی که باید تمام اندیشمندان در ابعاد مختلف نسبت به معرفی اسلام اقدام کنند.

نجفی برزگر اظهار کرد: ایران اسلامی می‌تواند در تمام جهان، مفاهیم و پایه‌های اندیشه‌ای خود را پیاده کند چرا که جهان نیازمند توجه به این مقوله ارزشمند است.

وی در ادامه بیان داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیش از 70 کشور جهان نمایندگی دارد که نمایندگان به عنوان رایزن فرهنگی و سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند.

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به وحدت و انسجام یادآور شد: آنهایی که درس محبت و دوستی و توجه به ارزش‌های اخلاقی دارند توانستند این همبستگی و وحدت را با کشورهای مختلف داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در این زمینه برگزار شده، سمینار بین‌المللی دین در آینه هنر است که از کشورهای مختلفی در آن حضور یافتند تا نسبت به تبیین به‌کارگیری هنر به عنوان زیباترین ارزش اسلامی در دین تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول