اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده دین و سیاست دانشگاه قم:

مبنای دینی حکومت مورد توجه سیاست‌گذاران باشد

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده دین و سیاست دانشگاه قم گفت: دین مبنای حکومت در اسلام بوده و این مسئله باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مبنای دینی حکومت مورد توجه سیاست‌گذاران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حجت‌الله نیکی‌ملکی در مراسم افتتاح پژوهشکده دین و سیاست دانشگاه قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد ضمن قرائت پیام آیت‌الله نوری‌همدانی به این مراسم اظهار کرد: این پژوهشکده پیرو تدبیر مجمع تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.

وی افزود: ریاست دانشگاه قم نیز تعامل خوبی در این زمینه داشته و تفاهم‌نامه خوبی میان دانشگاه و مجمع تشخیص مصلحت به منظور تشکیل این پژوهشکده به امضا رسید.

رئیس پژوهشکده دین و سیاست دانشگاه قم با اشاره به تلاش مسئولان مختلف دانشگاه قم به منظور راه‌اندازی پژوهشکده دین و سیاست گفت: امیدواریم با همراهی همه دست‌اندرکاران سه گروه دین و سیاست‌گذاری فرهنگی، دین و سیاست گذاری قضایی و نیز دین و سیاست‌گذاری اقتصادی به زودی فعال شوند.

وی با تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مرجعیت شیعه در سیاست‌گذاری‌های کلان ابراز کرد: مبنای حکومت دین بوده و این مبنا باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نیکی‌ملکی با اشاره به ضرورت مسئله پژوهش در همه زمینه‌ها عنوان داشت: مدیریت دانشگاه در عینیت‌بخشی به پژوهشکده دین و سیاست تاثیر فراوانی داشته و هم‌اکنون شاهد افتتاح این مرکز مهم در محیط علمی دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول